Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 24, 2011

Motivasi Diri Di Hari Isnin


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Kadangkala, dalam kepasrahan menjalani hidup ini, aku bertanya juga pada takdir .. Walau ku tahu bahawa pertanyaan itu tidak wajar, tapi ianya tetap ada dalam benak kepalaku ini. Aku bertanya "Kenapa aku?" dan kadangkala soalannya berubah menjadi "Kanapa bukan aku?" ..

Aaarrghhhh ... Pelik kan manusia ini. Terlalu mementingkan diri sendiri !! Tak perlu menafi pada realiti. Walaupun ditidakkan, namun hakikatnya, ia tetap yang sebenar. Samada kita mau atau tidak .. Kita sememangnya makhluk yang mementingkan diri sendiri!

Tak percaya? okey. Kalau benar kita bukan mementingkan diri sendiri, kenapa bila ada musibah menimpa, tidak dapat tidak, kita mesti akan bertanya pada diri sendiri, "Kenapa aku?". Kenapa? Musibah tak boleh menimpa pada kita kah? Jadi, kita lebih rela kalau musibah itu terkena orang lain?? Heh ..

Sebagai manusia, kita memang suka pada benda-benda yang menyenangkan sahaja kan. Kalau ada apa-apa kesusahan yang menimpa, manusia yang selalunya pandai berfalsafah pun boleh jadi sampah ! Heh ...

Teringat bait-bait lagu Seribu Bayangan dendangan kumpulan Damasutra yang berbunyi :
Kerna kita menolak segala bencana
Dan asyik bergembira dengan nikmatnya
Sedangkan semua ini adalah takdirNya
Dan kita harus bersyukur sentiasa


Sesuatu yang kita rasakan adil pada diri kita, boleh jadi tak adil dimata orang lain. Begitulah sebaliknya. Sesungguhnya segala macam kejadian yang menimpa diri kita samada baik maupun buruk, segala-galanya bersebab. Ada antara sebabnya, ditunjukkan Allah pada kita dan ada juga yang tidak ditunjukkanNYA.


P/S : Entri ini merupakan luahan hati aku untuk memotivasikan diri aku yang tengah DOWN giler nih .. So, ianya takde kena mengena dengan lain orang okey ... ^^


W'salam

Adiosss...

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu