Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 24, 2011

Oh Neraka ..... Ngeeee @_@


Di hari Jumaat yang indah permai ini, aku berkesempatan berkunjung di blog sahabat dari Indonesia yang diberi nama stillmuslim05. Dalam berusaha memahami setiap bait kata yang ditulis beliau, aku sempat terbaca satu artikel yang membuat bulu roma aku meremang sebentar ...

Di bawah ini, aku titipkan petikan cerita yang aku telah sehabis boleh mengalih bahasanya dalam bahasa Melayu .. Jom baca !!


Pada suatu hari, Bahlul, sorang ahli kitab yang bijaksana telah bertemu dengan khalifah Harun Al-Rasyid. 
 
" Dari mana kamu Bahlul ?” Khalifah bertanya.
 
“Dari neraka,” jawab ahli kitab itu dengan mudah.
 
“Apa yang kau lakukan di sana?”
 
Bahlul menjelaskan, “Saya memerlukan api, Tuan. Jadi saya fikir lebih baik saya pergi ke neraka untuk meminta sedikit percikan api. 
Tapi Penjaga Neraka berkata: Kami tak punya api di sini. 
Tentu saja saya bertanya:  La, kenapa begitu? Bukankah neraka tempat yang penuh dengan api? 
Penjaga Neraka menjawab: Begini, sebenarnya di sini tak ada api sedikit pun. Setiap orang yang datang ke sini MEMBAWA APINYA MASING-MASING."


Apa pandangan korang dengan jawapan yang diberikan itu ? Sekarang barulah aku tahu yang TIADA API DI NERAKA. Api Neraka itu datangnya dari manusia itu sendiri dan Bahan Bakar Api Neraka adalah Tubuh Manusia yang durhaka kepada ALLAH. Astaghfirullahaladzhim .... Subhanallah ...

Mode : Speechless

W'salam...

Adiosss...



No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu