Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 30, 2011

Tentang Hidup Yang Bukan Selama-lamanya

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم

Kadangkala, bila melihat kebahagiaan yang menyelubungi kehidupan orang lain, serba sedikit hati kecil aku ini akan terusik. Bukan sebab aku tak bahagia!! Subhanallah .. Sungguh-sungguh aku bahagia dan bersyukur di atas segala kurniaanNYA selama ini buat aku.

Aku bersyukur di atas setiap nanosaat nafas yang aku hembus dan hirup, 

Aku bersyukur di atas takdirnya menjodohkan aku dengan insan yang mampu menyempurnakan aku yang serba tidak sempurna ini,

Aku bersyukur di atas kasih sayangNYA menghadiahkan aku ibu, bapa, adik beradik, mertua, ipar duai dan kaum keluarga yang mengambil tahu perihal sakit peningku,

DAN aku bersyukur di atas belas ehsanNYA memberikan aku semua ini walaupun dah terlalu banyak dosa yang aku lakukan selama hidupku ... .

ALHAMDULILLAH !!!! Syukur Ya ALLAH ...!!

Tapi, manusia memang begini. Sudah ada RM10, mahu RM100, sudah ada kereta Kancil, mahu merasa kereta BMW, sudah ada rumah teres 2 tingkat, mahu pulak rumah banglo bertingkat-tingkat .. Hmmmphh...

HAKIKATNYA, kita lupa ..

Hidup ini bukan lama mana pun. Untuk apa agaknya didambakan sangat segala benda keduniaan ini, andai matinya kita nanti, hanya kita yang merasa azabnya. Bila ditanam kita nanti, hanya kita yang merasa peritnya dibelasah malaikat Munkar & Nakir andai soalan mereka tidak dapat kita jawab ..

Sayu hati ini tiap kali terdengar laungan :



Yang bermaksud :
Kami memenuhi dan akan melaksanakan perintah-Mu ya Allah.
Tiada sekutu bagi-Mu dan kami insya Allah memenuhi panggilan-Mu.
Sesungguhnya segala pujian, nikmat dan begitu juga kerajaan adalah milik-Mu dan tidak ada sekutu bagi-Mu.



SUMBER : SINI

Bila aku teringat tentang MATI dan nasib aku saat dibangkitkan di Padang Mahsyar kelak, hati jadi bertambah sayu.

Ya Allah, betapa kerdilnya aku di bumiMU ini,

Ya Allah, betapa banyaknya dosa-dosa aku yang dcatit oleh Sang Raqib,

Ya Allah, mungkinkah ada tempat untuk aku di SyurgaMU kelak,

Ya Allah, akan selamatkah aku ketika meniti Titian Sirah Mu nanti,

Astaghfirullah, Astaghfirullah, Astaghfirullah ...

Ketika datang saatnya aku bermuhasabah begini, untuk seketika, hilang segala-galanya kemahuan dunia yang aku senaraikan selama ini .. Yang tinggal hanya satu macam rasa yang bercampur baur .. Ada kesal, marah, sedih dan kecewa .. Takutnya aku, jika sampai masanya Izrail datang menjemput, aku belum benar-benar bersedia .. Subhanallah !!!!

Ya Allah, izinkan lah aku menjelaskan segala jenis hutang di dunia ini sebelum aku KAU jemput,

Ya Allah, izinkan aku memperoleh keampunan dari mereka-mereka yang telah dan pernah aku sakiti sepanjang hayatku,

Ya Allah, izinkan aku menjalankan semua tanggungjawabku dengan sesempurnanya selagi ada hayatku,

Ya Allah, mudahkanlah perjalanan aku untuk bertemu denganMU dan mudahkanlah urusan mereka yang akan menguruskan jenazahku kelak ...

Amin, Amin, Amin Yarobbal A'lamin ..

Nota : Entri ini sekadar perkongsian tentang apa yang aku rasa. Tiada niat menyakiti sesiapa .. Andai ada yang terasa hati, ucapan MAAF ku pohonkan ...

W'salam

Adiosss...

2 comments:

sahromnasrudin said...

trime kasih atas entri ini..kita mmg selalu harus diperingatkan kerana hakikatnya kita mudah lupa...

lina said...

salam aida - Benar sama sekali kehidupan kita di dunia nan fana ini hanya seketika berbanding kehidupan yg bakal kita lalui nnt. Masa kita bila2 saje akan dijemput olehNYA.

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu