Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 21, 2011

Ya Allah, Semoga kemenangan dipihak MALAYSIA !!! Amiiinn ...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


BERSATU dan bangkit! (United and rising) – semangat murni yang cuba ditampilkan penganjur Sukan SEA ke-26 di Jakarta dan Palembang – Indonesia.


Semangat ini cukup positif sehingga Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan ketua kontinjen negara, Datuk Naim Mohamad mahu media Malaysia menutup sebelah mata di atas kelemahan tuan rumah, sebaliknya memberi tumpuan kepada memartabatkan sukan di Asia Tenggara.


Namun jelas Shabery dan Naim, dan mungkin juga ramai lagi pegawai serta rakyat Malaysia yang berada di Jakarta terutamanya, tertipu dengan slogan tuan rumah itu. Atau mungkin juga sebahagian besar penduduk kota Jakarta sendiri yang tidak memahaminya.


Buktinya, di Stadium Gelora Bung Karno, Pusat Bowling Jaya Ancol, Velodrom Rawamangun, Dewan Taekwondo Cibubur - nama Malaysia seakan jijik buat penyokong tempatan yang begitu bersatu dan bangkit mengejek atlit negara dan lagu Negaraku.


Paling meloyakan, kartun dalam sebuah akhbar tempatan pada hari perlawanan Malaysia-Indonesia di peringkat kumpulan yang menampilkan pemain Malaysia seperti banduan dan lanun dengan isu perebutan wilayah antara punca tohmahan berkenaan.


Provokasi di Gelora Bung Karno yang sudah basi dan tidak mampu mempengaruhi mental pemain negara, dijangka akan lebih bingit dan menyakitkan telinga dengan misi membalas dendam serta mengubat ‘sakit hati yang mendalam’ (seperti dikatakan peminat dalam satu temubual radio tempatan) terhadap Malaysia akibat kekalahan di Piala AFF Suzuki tahun lalu.


Menurut rakan wartawan yang pernah membuat liputan Sukan SEA di hampir semua negara di rantau Asia Tenggara ini, Sukan SEA di Jakarta antara yang paling teruk – terutama dalam sambutan rakyatnya terhadap kontinjen Malaysia.


Kontinjen Malaysia yang hadir ke bumi Jakarta seolah-olah musuh ketat yang cuba dimalukan dan dimusnahkan. Bagi penyokong Indonesia, biar mereka tidak dapat emas asalkan bukan Malaysia yang memperolehnya.


Sokongan padu sanggup diberikan kepada lawan Malaysia, tidak kira dalam apa acara sekalipun. Jadi jelas kedatangan kontinjen negara ke sini kurang dialu-alukan dan nama Malaysia tidak terbabit dalam kempen Bersatu & Bangkit kali ini.


Malaysia kini yang berada di tangga keempat keseluruhan selepas mencapai sasaran 45 pingat emas kelmarin, kini perlu menamatkan kempen kali ini dengan ibu emas – mengecewakan Indonesia dalam aksi final bola sepak malam ini – sekali gus mengajar sebahagian penyokong di sini erti semangat kesukanan sebenar.


SUMBER : BERITA HARIAN ONLINE

Sebenarnya dah lama aku menonton dan juga membaca dari media-media tempatan mengenai layanan buruk INDONESIA kepada pasukan MALAYSIA di Sukan Sea kali ini.


Sesuatu yang aku rasa tak sepatutnya berlaku memandangkan selama ini, negara kita tak pernah pun lokek pun dalam menghulurkan bantuan kemanusiaan di saat mereka dilanda bencana alam seperti Tsunami dan gempa bumi. Bukan mengungkit tetapi sekadar membangkit.


Tak tahu apa yang mereka tak puas hati sangat dengan kita. Kata SERUMPUN tetapi mereka seolah-olah menganggap kita ini lebih daripada musuh ketat yang perlu dihapuskan !


Mungkin mereka lupa bahawasanya sebahagian besar dari rakyat mereka mencari rezeki di bumi Malaysia. Memang rezeki dari Allah, tapi, kalau mereka sudah terlalu ANGKUH dan BONGKAK dengan negara kita, tak perlu lagi ada yang bersusah payah menggadai nyawa untuk memasuki negara kita secara HARAM demi mencari sesuap nasi !!! Cukup-cukup lah tu wahai INDONESIA !! Belajarlah untuk MENGHORMATI dan MENGHARGAI bantuan orang lain ...



P/S : Aku cadangkan dengan ini, semua media-media tempatan kita bawak-bawaklah hentikan siarkan sinetron-sinetron seberang tu .. Tutup la terus saluran BINTANG kat Astro tu !!! Cukup-cukuplah kita diaibkan dan dipijak-pijak oleh mereka !! Kita datang ke sana dilayan macam sampah, tapi bila artis mereka datang ke sini, kita layan macam Raja !!!! HUUUHHHH !!!!


W'salam

Adiosss...



1 comment:

Marina said...

yeayyy..tak sabar nak tengok bola malam ni walaupon tak berapa nak minat bola..go harimau malaya!

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu