Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, June 18, 2012

Pakai Tudung tu TAK Wajib, yang Wajib tu MENUTUP AURAT ...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Nak cerita pasal satu benda ni ... Tapi, bukan bermaksud nak mengaibkan sesiapa. Sekadar peringatan bersama. Kerana aku juga belum sempurna.


Zaman moden ini, dek kerana nak selari dengan fesyen, pemakaian tudung bukan lagi kerana memenuhi tuntutan menutup aurat. Ianya dijadikan satu lagi sebab untuk berfesyen. Eerrrkkk .. Yeke? Takpe .. Meh kita tengok beberapa gambar ni yeee ..










Bila fikir-fikir balik, menutup aurat tu tak semestinya berpakaian camni ....


Rasanya, kalau camni pun dah memadai ... ^^


Betul tak kawan-kawan? Hmmm ... Aku pun masih juga beljar sedikit demi sedikit untuk memenuhi tuntutan menutup aurat dalam ertikata sebenar. Semoga satu hari nanti kita semua (kaum wanita) dapat memenuhi tuntutan yang satu ini dengan sesempurna mungkin. Insyallah. Dan yang lebih penting, mudah-mudahan, ianya selari dengan sempurnanya akhlak dan peribadi kita sebagai seorang Muslimah. Amin.


Nota Manja : Tak salah kan kalau kita saling ingat mengingati sesama Muslim ^^

W'salam...

Adiosss...

4 comments:

AzianKhalil said...

masih terdapat kekurangan dalam menutup aurat...masih berusaha memperbaiki

fairus said...

kalau gambar yang pertama tu, lebih baik takyah pakai tudung erk..

lina said...

Salam aida ... :) kesiankan pada yg memakai tudung macam yg aida share kan...mmg pernah terserempah...bertambah kesian husband dia buat tak tahu...semoga Allah membantu kita dlm memelihara seluruh keturunan kita drp berpakaian demikan dan di doakan semoga Allah memberi hidayah kepada yg alpa kembali pada ajaranNYA yg benar dan lurus ...amin

APELAK said...

Salam perkenalan. Jom jd jiran dalam blog saya. Harap awk sudi jd follower saya. Saya dah follow blog ni =)


http://apelak.blogspot.com/2012/06/misi-blogwalking-nak-dapat-ramai-jiran.html

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu