Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 6, 2012

Kenapa Perlu Berubah ... ??

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

SEDIH. Itu perasaan aku ketika menonton berita semalam mengenai salah seorang pelajar genius negara kita yang sekarang sedang menuntut di Universiti di United Kingdom (UK). Betapa hebatnya godaan dunia luar kan. Subhanallah ..

Dalam diam aku bersyukur kerana ketika menuntut ilmu dulu, walau jauh dari pandangan mak dan abah, Allah masih sayangkan aku, dan melindungi aku dari godaan-godaan seperti itu. Aku juga bersyukur kerana dikurniakan dengan teman-teman serumah yang 'sekepala' dan menjadikan aku insan yang lebih baik. Alhamdulillah ..

Tak perlu aku nyatakan siapa namanya. Aku yakin, korang semua dah tau. Tapi, dalam kesedihan dan keralatan aku tadi, aku bersyukur kerana tak semua pelajar genius kita macamtu.

Dari Blog salah seorang sahabat - K.Ina, aku dapat tahu tentang salah seorang pelajar kita yang menuntut di UK jugak, yang masih mengekalkan imej sebagai seorang Muslimah malah setakat ni, beliau sudah menghafaz lebih kurang 17 juzu' al-Quran. Untuk cerita lanjut, anda semua boleh ke SINI.

DUNIA ini hanya SEMENTARA,
Tak perlu mendabik dada dengan ilmu yang ADA,
Kerana semua itu tak ada gunanya,
Tanpa IMAN dan TAKWA yang melengkapinya ...

W'salam ..

Adioss ...

2 comments:

sahromnasrudin said...

sesungguhnya taqwa juga yang membezakan sesama manusia disisi Allah SWT

reenapple said...

setuju3... iman yang penting. =)

saya pun harap akan berubah ke arah yg baik..

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu