Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 31, 2012

Ular Terbang

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Selamat pagi kawan-kawan. Hari ni sebelum aku memulakan tugasan rutin harian di pejabat ni, aku nak kongsikan sebuah cerita tentang haiwan ini ...


Haaa .. nampak cam ular biasa je kaann .. Tapi sebenarnya, ular jenis Chrysopelea ini merupakan spesis ular yang boleh terbang. Tak caya? Meh tengok gambar-gambar yang berjaya aku googlekan ni yee ..





Amacam? Dah leh percaya belum? Secara ringkasnya, Chrysopelea, atau lebih dikenali sebagai ular terbang, merupakan genus yang tergolong dalam keluarga Colubridae.Bisa yang terdapat pada Ular terbang ini cuma dalam kategori Sederhana. Mereka dianggap tidak berbahaya kerana ketoksikan mereka tidak berbahaya kepada manusia.

Kebanyakan ular ini terdapat di Asia Tenggara (tanah besar, dan Lesser Version, Maluku, dan Filipina), selatan China , India, dan Sri Lanka.

So, kalau agak-agak terserempak ngan ular ni, takyah la nak takut sangat sebab ia cuma memburu cicak, katak, burung dan kelawar. Tapi agak-agak kalau aku yang jumpa, sah-sah aku dah lari lintang pukang punyaa .. Thehehehe ..

Itu je la serba sedikit segmen "National Geography" yang aku ingin kongsikan. Untuk maklumat lanjut, silalah ke SINI

W'salam ..

Adioss ...



2 comments:

sahromnasrudin said...

tgk dr jauh mcm tali pinggang kne campak la huhuhhh

dato' said...

orang kampung aku panggil," ular kandil watt". ular ni bukan buleh terbang, tp dia terjun dr tempat tinggi je..

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu