Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 26, 2012

Celoteh Ramadhan Ke-6 : Belajar Tanam Pokok

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Salam Ramadhan Ke-6 semua!!! Jap je nak seminggu dah kita puasa ek .... Nanti, tup-tup dah dekat nak Raya daahh ... Cepatnye la masa berlalu. Tapi kalau tengah ada masalah atau sedang menanti sesuatu tarikh tu, rasa laaaammmbaaaattt sangat masa tu berlalu kan? Thehehehe ... Biasala .. Manusia ni memang pentingkan diri sendiri. Suka pada sesuatu yang membuatkan diri sendiri gembira dan bahagia kan ... Tapi, tak semua la macam tu ... Ada gak yang lebih suka tengok orang lain bahagia dan gembira sebab dengan mengembirakan orang lain, dia akan rasa lebih ... tenang ...

15hb ari tu aku balik kampung sebab meraikan adik aku yang kedua melangsungkan majlis pertunangannya. Agak meriahlah jugak majlisnya. Banyak menda gak kena buat. Ala-ala cam majlis pra perkahwinan. Apaapapun, aku bersyukur kerana segalanya berjalan dengan lancar ... Alhamdulillah ..

Petangnya, sebelum balik ke KL tu, laki aku sempat mengangkut salah satu anak pokok cili padi mak aku yang baru nak membesar. Setelah bersusah payah membawanya ke KL, dan bersusah payah laki aku menukarkan 'persalinannya' ini lah hasilnya ...



Kalau korang nak tau, laki aku juga menanam pokok ini ....


Hari tu masa beli kangkung ni kat Giant, akarnya ada lagi ... Aku siap dah masuk dalam tong sampah lagi. Laki aku punya la rajin, dia amik la pokok tu dan cuba-cuba untuk menanamnye ... Tup-tup tumbuh pucuk baru .... Kemain seronok dia .. Thehhehe ...

Ok la. Aku chow dulu. Puasa-puasa ni, rajin la plak aku online kan .. Huhuhuhu ... Lagi 2bulan++ untuk aku memulakan perjalanan karier aku yang baru  ... Mudah-mudahan segalanya dipermudahkan ALLAH hendaknya. Insyallah ... ^^

W'salam...

Adiosss...

1 comment:

fairus said...

SAYA JUGA GEMAR MENANAM POKOK BUNGA.. POKOK-POKOK DI RUMAH SAYA, SAYALAH YANG MENANAMNYA.. :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu