Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 27, 2012

Tazkirah Ramadhan : Kisah Si Laknatullah Mustafa Kemal Antatuk

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Hati tersentap bila terbaca kisah Mustafa Kemal Antatuk di blog Saudara Ammar. Rasa marah, geram, sedih, sakit hati dan segala jenis rasa yang tak dapat digambarkan berkumpul jadi satu.





Kalau nak tau lebih lanjut, leh la gi ke Blogammar tu ye. Tapi, kat sini, aku kongsikan cerita serba sedikit mengapa Mustafa Kemal Antatuk ini patut digelar PEMUSNAH ISLAM di bumi Turki. Sudi-sudikanlah membaca yee ..

Antara sebab Mustafa Kemal Antatuk ini patut dijadikan musuh Islam adalah perlaksanaan undang-undang beliau sewaktu menjadi Perdana Menteri Turki iaitu :
 

  • Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt. 


  •  Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi(sesuai dengan kehendak barat).


  •  Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.

  • Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden.”

  • Menggalakkan minum arak secara terbuka.  


  • Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.

  • Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.

  • Mengambil arkitek- arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.

  • Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.


  • Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.


  • Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.


  • Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.


  • Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.


  • Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.


  • Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.


  • Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam.


  • Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.


  • Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “siapa tuhan dan di mana tuhan tinggal?” oleh kerana takut, askar tersebut menjawab ‘Kamal Atartuk adalah tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

Apa perasaan korang bila selesai membaca si Laknatullah ini punya undang-undang ??? Geram tak? Sakit hati tak? Meyampah tak? Marah tak ??? Kalau korang tak rasa apa-apa, maknanya, ada something wrong la tu ngan korang .. Huh!

Ok. Untuk dijadikan pengajaran, dari blog yang sama, aku kongsikan azab-azab yang diterima si celaka ini dalam perjalannya menuju kematian ...

Penyakit-penyakit yang Allah "hadiahkan' padanya :


  • Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
  • Sakit jantung.
  • Penyakit darah tinggi.
  • Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam.

Maha suci Allah, kesan dari kepanasan yang dialami, beberapa usaha telah dilakukan untuk mengurangkan rasa panas itu. Antaranya :
 

  • Pembantu-pembantunya diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.
  • Mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.

Setelah segala usaha yang dilaksanankan menemui kegagalan, beberapa azab lagi diterima Si Laknatullah ni :
 

  • Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.
  • Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia.

Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau.

Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya).

Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. 


Habis ikhtiar, mayatnya diletakkan dalam keranda timah dan dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.



Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!

Begitulah nasib si Pemusnah Empayar Islam Uthmaniyah. Subhanallah, Allahuakbar !!!!



NOTA Manja : Panjang giler entri aku kali ni. Saje takmo buat part by part .. tak seronok nak baca camtu ... huhuhu

P/S : Sumber utama dari : Blogammar

W'salam ..

Adioss ...

4 comments:

mamasuri said...

info yang bagus..
teruja membaca nyer...
selamat berposa..

fairus said...

KEJAM SUNGGUH DIA NI YE..

fairus said...

KEJAM SUNGGUH DIA NI YE..

Boni Kacak said...

memang wajar dia ni dikenakan balasan sebegini kerana menghapuskan Islam di Turki...

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu