Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 9, 2012

Sekadar Meluah Rasa =_="

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Rasa lama bebenor aku tak mencoretkan sebarang luahan hati dalam blog aku ni. Bukan apa. Bulan ni gaji masuk lambat giler. Dek kerana itu, hati aku jadi serba tak keruan dan disebabkan itu segala mood untuk menulis dan merepek, hilang begitu saja.

Hari ni 9hd. Gaji baru je masuk. Tupun hari Sabtu baru ni je. Hari tu, bos kata, paling lambat pun Khamis (5hb) masuk. Tengok, tengok ... Cam HAMPEH jeeee .. Ada antara orang-orang atasan aku bersuara "Alaa .. bukan selalu pun gaji lambat kan. Baru bulan ni lambat sikit .. Selama ni punctual aja kan .. ?" .. Hmmmphh ..

Sib baik kata-kata di atas dilafazkan depan kawan aku, kalau dengan aku, mau je aku jawab " Memang la selama ni punctual .. Tapi kami ni nak harapkan duit gaji je la pun. Nak harapkan duit OT ngan Bonus memang MUSTAHIL laa kan. So, walau sekali ni je pun lambat, memang akan menyebabkan segala jenis bank yang berkaitan akan meroyan dan mula menelefon tak henti-henti mintak dibayar segala jenis hutang ... " Hambik kau !!! Tapi, oleh kerana dia tak cakap ngan aku, maka semuanya hanya mampu aku jawab dalam hati jeee .. Theheheheee ...

Nak hangin lama-lama pun tak guna. Yang penting, gaji tetap masuk. Alhamdulillah. Segalanya di atas izin Allah swt. Kalau agak-agak gaji belum masuk pun, Alhamdulillah .. Allah nak menguji sejauh mana kesabaran hamba-hambaNYA. Yalah .. kan dalam surah Al Ankabuut ayat 2 pun Allah dah kata :

Patutkah manusia menyangka Bahawa mereka akan dibiarkan Dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

Ok laa .. Aku nak sambung keje. Nanti ada plak orang kata aku makan gaji buta. Petang ni aku akan menghadiri sesuatu yang mungkin akan merubah masa depan aku. Apa-apa pun aku berserah pada Allah. Andai ini yang terbaik mohon dipermudahkanNYA .. Amin ...

W'salam ..

Adioss ...

3 comments:

cik ika said...

sis..ika lgi sadis,kena buang kerja sebab bnda merepek je..hurm

Unknown said...

orang yang selalu diuji juga adalah seorang yang sentiasa diingat Allah..

fairus said...

GAJI MASUK LEWAT YANG TAK BEST TU ERK.. TAK PATUT.. TAK PATUT...

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu