Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 12, 2012

Beza Antara Memberi Pengajaran dan Mengaibkan Orang

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Hari ni masa membaca akhbar HMetro Online, aku ada terbaca artikel ni :

 " TERSENTAK sungguh SS dan rakan-rakan di pejabat, semalam apabila melihat gambar pelakon baru yang jelita, Nur Fathia Latiff yang dikirimkan melalui e-mel oleh seorang peminat hiburan di luar sana.

Melihat gambar ini tak tahulah bagaimana SS nak kategorikan gaya Fathia ini sama ada seksi atau 'super seksi'!


SS difahamkan, ini bukan gambar peribadi atau koleksi Fathia, sebaliknya diambil ketika majlis kemuncak Anugerah Stail EH! 2012 yang berlangsung di sebuah hotel di Subang Jaya, Selangor, baru-baru ini.

Kata ramai rakan SS yang turut ke majlis itu, memang pada hari berkenaan, Fathia dengan yakin dan bangganya berjalan masuk ke dalam ballroom dengan fesyen yang cukup seksi itu terutama di bahagian dada.



Malah boleh dikatakan di kalangan semua artis wanita popular yang hadir pada maj lis itu termasuk Rozita Che Wan, Intan Ladyana, Fasha Sandha, Fazura, Scha Al Yahya dan ramai lagi, Fathia paling menonjol.


Tambahan pula warna fab rik jarang yang dipilih Fathia itu adalah daripada jenis warna kulit, maka tambah seksi lagilah jadinya baju yang dipakainya itu. Kemudian apabila dia asyik tunjuk maka faham-fahamlah sendiri!


Pada majlis berkenaan juga, Fathia naik ke pentas menjadi penyampai trofi. Dia juga tercalon sebagai selebriti wanita paling seksi namun tewas di tangan Rozita Che Wan.


SS memang terkejut melihat gaya Fathia kerana dia masih bertapak dalam bidang lakonan dan seharusnya lebih peka dan bijak menjaga penampilan diri. Ini tentu sangat berbeza dengan penampilannya dalam drama Stanza Cinta di mana dia mengenakan tudung. Tentu jawapan 'standard' Fathia... ia semua hanya watak dan lakonan.

SS rasa tidak salah kalau Fathia mahu jadi seksi tapi tengoklah juga tempat sebagai contoh, kalau hendak ke kolam renang atau majlis tertutup untuk ahli keluarga saja.


Hari ini bukan saja wartawan yang menjadi 'papa razi', sebaliknya peminat dunia hiburan juga sudah mampu mengambil gambar artis di merata majlis dan kemudian muat naik ke internet. SS harap artis kita sudah faham dengan situasi itu. Namun bagi yang sengaja hendak bergaya seksi seperti Fathia, mereka tentu ada jawapan sendiri. "

 
So, aku pun nak tau la, camne SEKSI yang dikatakan penulis berita ni. Bila aku google, aku jumpa la gambar-gambar ni dalam Beautifulnara :



 
Hmmm .. Macam tu ke yang dia orang kata SEKSI GILER tu? Tapi rasanya, yang sebelah tu pun seksi jugak. Kain terbelah sampai nak nampak tuuuuttttt. Subhanallah. Apa la kita ni kan. Suka sangat menghebahkan berita-berita yang mengaibkan orang lain.

Sepatutnya, sebagai orang Islam yang wajib ke atas kita solat 5 waktu, sebaik-baiknya kita jangan menghebahkan aib orang lain supaya di Padang Mahsyar nanti Allah menutup aib kita. Astaghfirullah .. Kawan-kawan, marilah kita sama-sama bermuhasabah diri yeee ... ~.~ .. Tapi mungkin penulis berita ni sekadar nak mengingatkan dan nak tegur secara berdepan tak sempat jumpa lagi kot .. Theheeeeheee ..

Mari kita hayati maksud bacaan kita dalam duduk antara 2 sujud ni ye :
Rabbighfirli.. (Tuhanku, ampuni aku..)
Diamlah sejenak, buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah.  Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan.

Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,
 
Warhamni.. (Sayangi aku..)
Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya.  Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima.  Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup. Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu.


Wajburnii..  (Tutuplah aib-aibku..) Warfa'nii..   (Angkatlah darjatku..) Warzuqnii.. (Berilah aku rezeki..) Wahdinii..    (Berilah aku petunjuk..) Wa'Aafinii.. (Sihatkan aku..) Wa'fuannii..(Maafkan aku..) 

SUMBER : HALAQAH


W'salam ..

Adioss ...

4 comments:

Unknown said...

saya sebenarnya dah malas nak amik port psal artis2 Malaysia ni sebenarnya..hehehe.. cakap salah tak cakap pun salah.. hehehe

AzianKhalil said...

badan tak cantik...tak sesuai pakai camtu...perasan

fairus said...

ORANG KATA JANGAN BUSY BODY.. DOSA LAIN-LAIN, KUBUR LAIN-LAIN, TETAPI KITA DI DUNIA INI KENALAH SALING INGAT MENGINGATI.. BETUL TAK?

L said...

cermin diri dulu..=)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu