Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, April 9, 2012

Resepi Hujung Minggu 1 : Pizza Ikut Suka ^^

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Akhirnya aku berjaya untuk memasak pizza setelah hampir sebulan oven adik aku ada kat rumah aku niey !!! Ahakss ... Takmo buang masa, meh kita tengok apa rupa pizza buatan sendiri resepi ikut suka aku .. Wakakaka ...



Resepi Ikut suka aku adalah :

Bahan Sos (Kuantiti ikut jumlah hidangan) :

Bawang besar (Potong dadu)
Bawang putih (Hiris halus)
Tomato segar (Porong dadu)
Sos Tomato
Sos Cili
Serbuk Oregano
Garam secukup rasa

Cara :

- Tumiskan bawang besar dan bawang putih hingga naik bau.
- Masukkan tomato dan gaulkan hingga tomato agak-agak dah masak.
- Masukkan sos tomato, sos cili dan perasakan dengan garam.
- Akhir sekali masukkan serbuk oregano. Adjust la rasanya ikut selera masing-masing.
- Biarkan sejuk sebelum disapukn pada roti (aku guna roti naan Giant je)

Bahan Topping :

Sosej (Potong bujur/bulat nipis-nipis)
Keju Cheddar (Potong ikut suka)
Cendawan butang (Potong  nipis)
Cili merah dan hijau (buang biji dan diracik halus)

Cara :

Setelah sos agak sejuk, ratakan di atas roti/doh. Susun bahan-bahan Topping ikut citarasa korang. Aku bubuh keju kat atas sekali, tapi rasanya kalau bubuh keju kat bawah sekali (lepas sos) lagi best kot ... Hehehe ... Pastu pada suhu 180 dajah celcius, bakarlah pizza tersebut selama 20 minit ! Dah, siap ! .. Selamat menjamu selera !!! 


W'salam...

Adiosss...

1 comment:

Unknown said...

sangat2 menarik k.. bila nak buatkan utk saya??

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu