Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 7, 2011

BERSYUKUR Seadanya .. (。◕‿◕。)

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم

Kerja-kerja berikut aku buat masa aku kebosanan dan memerlukan aku untuk mereleasekan tension. Hasilnya adalah apa yang kalian bakal saksikan nanti. Terima kasih kepasa PhotoFaceFun  !!

Sebelum aku menayangkan gambar-gambar yang mengandungi antara insan-insan yang sangat berharga dalam hidup aku ni, aku nak kongsikan sebuah lirik lagu yang amat dekat dihati aku semenjak dua menjak ni .. ENJOY !!!



Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namaMu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat Mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namaMu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan Engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang Mu
Ku berserah diri
















Dalam hidup ini, kadang kala kita take things for granted (amboii .. speaking la plaksss) je kan .. Kita suka mengejar sesuatu yang belum pasti boleh kita miliki dan pada masa yang sama sering mengabaikan sesuatu yang memang pasti sudah menjadi milik kita.

Di sini pentingnya BERSYUKUR. Kerana dengan bersyukur sahaja kita boleh benar-benar redha menerima qada' dan qadar Tuhan seadanya. Ada ketikanya aku ada juga terasa cemburu dengan kesenangan hidup orang lain. Ada jugak aku bertanya "Kenapa murahnya la rezeki dia", "Kenapa senangnya la hidup dia", "Kenapa bahagianya la dia" dan banyak lagi KENAPA yang aku sering fikirkan.

TAPI, suami aku sering mengingatkan aku supaya sentiasa BERSYUKUR. "Bila kita ingat diri susah, kita kena fikirkan tentang orang lain yang lebih susah dari kita". Itu pesannya pada aku. Kerana pesannya ini, aku sering bermuhasabah diri.

Walau sehebat dan segah mana pun kita, HAKIKATnya, dunia hanya sementara. Kita sering lupa dan lalai bahawasanya, alam akhirat itu WUJUD dan itulah yang akan KEKAL ABADI selamanya .. ~.~

W'salam

Adiosss...

3 comments:

lina said...

salam aida - walau apa pun keadaan aida sekarang kak ina doakan semoga di pemudahkan ALLAH menghadapi apa jua dugaan/cabaran yg dihadapi pada ketika ini...sebenarnya ALLAH mahu meningkatkan darjat aida disisiNYA. Insya ALLAH

Aida Tamrim said...

Lina : Mudah2han la kak .. Semoga saya berjaya mengharungi segala2nya dgn redha dan takwa. Amin . TQ kak.

sahromnasrudin said...

assalamualaikum

kreatifnya awak but kpd semua pic nie..

mmg ya..klu nak bt perbadingan kne tgk org yg dibawah br kita rasa bersyukur..klu tgk di atas kita akan rasa tak puas hati dan nak lebih lg

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu