Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 22, 2011

Jelesnya Aku ...

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم


Bila ternampak betapa seronoknya mereka ni bercuti ...

v
v
v

Gambar carian Google ^^



Gambar carian Google ^^
 
Gambar carian Google ^^

Bila ternampak kemewahan hidup mereka ni ..

V
V
V













Dan, yang paling buat aku jeles sesangat adalah .. Bila nampak betapa bahagianya mereka ni sekeluarga ...

V
V
V








Nota Tengah : Aku memang JELES, tapi jeles aku bukan maknanya aku dengki .. TIDAK sama sekali !! Ini cuma luahan rasa hati seseorang yang bernama WANITA .. Terpulang pada kalian untuk menafsirkannya 


Tapi, bila aku memikirkan semua itu hanya SEMENTARA sahaja, aku cuba bermuhasabah diri. Dunia ni kan cuma satu PERSINGGAHAN. Destinasi yang abadi adalah SYURGA. Jadi, untuk apa dikejar-kejar segala keduniaan ini ??

Aku kena bersyukur kerana aku ada mereka-mereka ini dalam hidup aku ..

V
V
V











Ya Allah .. KAU ampunkanlah segala kenaifan aku ini
Ya Allah .. Janganlah KAU biarkan aku terlebih mencintai duniamu ini
Ya allah .. Selamatkanlah aku dari NerakaMU yang sangat menakutkan itu
Ya Allah .. Semoga ada tempat untukku dan orang2 yang aku sayang di SyurgaMU nanti ...

Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda:
Neraka dan surga saling berdebat, lalu neraka berkata: Aku dimasuki oleh orang-orang yang suka menindas dan sombong. Surga berkata: Aku dimasuki oleh orang-orang yang lemah dan miskin.

Lalu Allah berfirman kepada neraka: Kamu adalah siksa-Ku, Aku menyiksa denganmu siapa yang Aku kehendaki. (Atau Allah berfirman: Aku menimpakan bencana denganmu kepada orang yang Aku kehendaki).

Dan Allah berfirman kepada surga: Kamu adalah rahmat-Ku, Aku limpahkan rahmat berupa kamu kepada siapa yang Aku kehendaki. Dan masing-masing kamu memiliki penghuninya sampai penuh

Nomor hadis dalam kitab Sahih Muslim [Bahasa Arab saja]: 5081W'salam

SUMBER : SINI

W'salam ..

Adiosss...

1 comment:

lina said...

salam aida - Jeles tak salah...:) seronok tengok kamu dgn 2 budak comel itu

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu