Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 9, 2011

Dugaan Ramadhan Versi Aku o_X

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم


Bila terfikirkan nasib malang aku semalam, tiba-tiba, berair je air mata aku ni haaa. Sedih sesangat rasanya. Kenapa la aku careless sangat. Nasib baik laki aku tak menyalahkan aku. Dia kata (lebih kurang cenggini la bunyinya) ; "Benda nak jadi dan dah jadi, nak buat macamana. Sabar je la". Terima kasih bang sebab tak marah-marah ...


Hari ini, bangun dari tidur, aku cuba bermuhasabah diri ... Mungkin ini DUGAAN dari Tuhan di bulan Ramadhan yang mulia ini. Mungkin juga ini BALASAN dari Tuhan di atas kealpaan aku pada nikmat hidup yang serba sementara selama ini.


Atas apa pun sebab semua itu terjadi kepada aku, aku cuba mengucap syukur dan beristighfar dengan sebanyak yang termampu. Syukur andai ini dugaannya dan beristighfar andai ini balasannya yang kecil di atas timbunan dosa-dosaku selama ini ...


Dalam menghadapi saat-saat seperti ini diwaktu keadaan ekonomiku yang sedikit terumbang ambing, aku cuba untuk sentiasa mensyukuri setiap nikmat yang diberi, bersabar di atas setiap dugaan yang datang dan memohon keampunan di atas setiap bibit dosa yang tak pernah lekang dalam setiap jejak harianku.


Sesungguhnya aku insan yang terlalu banyak berdosa .. Ya Allah, semoga Engkau memaafkan dosa-dosaku sekeluarga dan mudah-mudahan segala malapetaka ini dapatku hadapi dengan hati dan jiwa yang SABAR dan TENANG lillahi Taala .. Amiinnnn .. Yarobbal A'laminnnnnn ....


Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan dan (dengan berlakunya) kekurangan daripada harta benda dan jiwa serta hasil tanaman, dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. [surah al-Baqarah ayat 155:]


W'salam

Adiosss...




2 comments:

deeya said...

walau ape pun dugaan yg dtang , sabar la dalam menempuhnya . insyaAllah ade hikmah di setiap ape yg berlaku =)

sahromnasrudin said...

awak, tabah ya..anggap ia dugaan utk mematangkan diri awak untuk menghadapi situasi mendatang..

jgn putus asa..

selamat berpuasa ya :-)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu