Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 22, 2011

OOOooo .. Kecik Je Dinasour Ni Rupanya

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم

Aku baru je melawat Blog EnBEN dan terbaca dalam salah satu artikelnya mengenai saiz Nabi Adam a.s. Melalui entrinya, terdapat petikan Sabda Rasullulah SAW yang berbunyi :

"ALLAH menciptakan Adam dengan tinggi enam puluh hasta. Kemudian setelah Adam, makhluk itu semakin berkurang tingginya seperti sekarang ini“
(HR.Bukhari),

Hadis ini juga terdapat dalam riwayat Imam Muslim dan Imam Ahmad.

* 1 hasta = 45.72 cm. 30 hasta x 45.72 cm = 27.432 meter (~30 meter) = 98 ' 5.10 " *

Jadi, takyah la korang nak kagum sangat dengan saiz-saiz tulang temulang Dinosour yang para Arkeologi selalu jumpa tu ye. Kalau Nabi kita tu pun tingginya dah 30 meter, apala sangat saiz Dinosour Argentinosaurus tu.




Haaa .. Kalau korang nak tau, Argentinosaurus merupakah spesis Dinosour berkaki 4 yang terbesar pernah ditemui. Saiznya dalam 120'. Hujung nama ada perkataan 'Argentina' sebab disitulah tempat ianya ditemui. Info ni aku dapat dari SINI.

Itu Dinasour yang terbesar. Lebih kurang cam saiz gajah la kalau kat zaman kita nih. Binatang besar yang vegetarian. Hehehe .. Tapi jangan sampai kena pijak la. SELAMAT kita kalau kena .. Ahaksss ...

Macamana plak ngan Tyrannosaurus Rex atau lebih dikenali dengan panggilan Tyrex. 




Dia ni besarnya dalam 40' je. Kiranya, ngan Nabi Adam a.s tu macam saiz kita ngan lembu dan kambing la. Tapi memandangkan dia ni haiwan pemangsa, jadi dia ni sama la ngan singa, harimau ataupun serigala. Betul tak ? Info pasal Tyrex ni aku rujuk di SINI.

So kawan-kawan, jangan cepat terpengaruh dengan propaganda-propaganda dunia Barat tu ye. Apa-apa pun, asasnya, kita kena kembali kepada Al-Quran dan Hadis.

Jangan kita tertipu lagi seperti mana yang terjadi sewaktu Charles Darwin membuat teori manusia berasal dari monyet/beruk dulu. Setelah berpuluh tahun para saintis ditipu oleh teori Darwin melalui penulisannya dalam buku-buku seperti The Origin of Species by Means of Natural Selection pada 1859, segala tipu dayanya akhirnya terdedah pada tahun1950-an dimana teori DNA mula dipelopori dan dipelajari.

Kebenaran pasti akan terbukti. Cuma lambat atau cepat saja yang membezakannya. Percayalah, bila kita membuat pilihan, di depan kita selalu akan terbentang 2 jalan. Satu yang SALAH, dan satu lagi yang BETUL.

Yang SALAH selalunya adalah merupakan jalan yang PALING mudah dan SENANG. Manakala jalan yang BETUL akan ada banyak onak dan likunya.

So, pilihan ditangan kita. Kalau pernah tersalah pilih, masih belum terlambat untuk kembali ke jalan yang betul. Pintu taubat sentiasa terbuka selagi ada hayat dikandung badan. Betul tak kawan-kawan ... ?


W'salam ..

Adiosss...

4 comments:

sahromnasrudin said...

memang ya..generasi sekarang semakin mengecil saiznya tetapi cepat matang dr fisiologinya...cube lihat masalah sosial skrg smpikan budak 14 tahun pun dh termengandung huhuhuhuhhh

deeya said...

kire punye kire , tinggi Nabi Adam 18 kali ganda dari tinggi dya . subhanallah !

darwin ??? dulu time kecik2 pernah ku percaya teori ni .. da besar baru tau kesasihannye . cis ! bodo punye darwin

Aida Tamrim said...

sahromnasrudin : Betul, betul .. kat paper hari ni, budak laki 12 tahun buat bdk pompuan 13 tahun sampai mengandung lagi tuh .. Isshh !! NAUZUBILLAH !!

Aida Tamrim said...

Deeya : Biasalah dik .. masa kecik memang senang je nak kena tipu .. kui kui kui .. Sama je la kita .. Ngee

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu