Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 2, 2012

Kisah Ehwal Islam 10 minit ^^

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alahai .. Terlupa plak malam ni ada program Ehwal Islam kat TV1. Tinggal 10minit baru teringat. Hmmm ... Takpela. Biar dapat sikit asalkan dapat la jugak ilmu tu kan. Tajuk yang dibincangkan adalah "Elak layu mekar selalu".


Uit. Aku bukan nak tunjuk baik okeh. Yela. Nak dengar ceramah kat Masjid, aku akui yang aku ni belum sebaik itu. Sekadar dapat menonton di TV seminggu sekali dah syukur Alhamdulillah ...


Okeh. Kembali kepada cerita utama kita. Panel yang ada malam ni aku tak berapa nak kenal. Tapi, okey la. Seronok gak dengarnya. Kisah pasal kehidupan suami isteri setelah lama bersama. Rasanya itulah yang dibincangkan. Yela. Dah last-last minit baru nak tengok kan. Dapat ujung-ujung je laaa .. Huhuhu


Kat sini aku nak kongsikan doa nabi Daud A.S yang lebih kurang camni la bunyinya :


Berilah aku 4 perkara :
lidah yang baik dan sentiasa berzikir
hati yang sentiasa bersyukur
tubuh bahan yang sihat
seorang isteri yg membantu kedidupan dunia dan akhirat


Hindari aku dari 4 perkara :
anak2 yang menjadi 'tuan' kepada aku
isteri yang mempercepatkan tumbuh uban dirambutku
Harta benda yang bawa bencana
Jiran-jiran yang tak baik


Itu jelah yang aku boleh kongsikan dengan korang semua daripada 10minit masa aku sempat menonton rancangan ilmiah ini.


Lepas ni nak tengok Semanis Kurma pulak. Haa .. Yang ni sempat lagi nak tengok dari awal. Semoga mata takdelah membuat onar dengan tetiba nak tertutup sendiri pulak .. Thehehehe


W'salam...

Adiosss...

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu