Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, August 14, 2011

Kuasa DOA

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Salam Ramadhan yang ke-14 wahai sahabat-sahabat blogger ku sekalian. Sedar tak sedar, kita sudah menghampiri 10 malam terakhir rupa-rupanya kan. 

Maknanya, kita menghampiri malam LailatulQadar dimana dikatakan sebagai malam seribu bulan ... Ramai orang yang mendambakannya, tapi tak ramai yang dipilih Allah untuk mendapatkannya. Sedangkan orang yang rajin buat solat malam pun sukar nak 'berjumpa' dengannya, apatah lagi kita yang belum tentu amalnya ni kan ...

Tapi, semua tu adalah atas kuasa Allah S.W.T. Ianya akan terjadi hanya pada orang yang dikehendakiNYA sahaja. Oleh itu, jangan sekali-kali kita berputus asa dan sentiasalah berdoa untuk mendapatkannya .. Insyallah, kalau kita ikhlas, doa kita pasti akan didengar dan diperkenankanNYA .. Aminnnn ...


 
Firman Allah (maksudnya):

Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat (berdoa kepada-Ku) akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina (surah Ghafir: 60).
 


Sabda Rasulullah S.A.W : 

Berdoalah kamu kepada Allah Taala dalam keadaan kamu yakin akan dimustajabkan. Ketahuilah sesungguhnya Allah tidak menerima doa dari hati yang lalai dan alpa. (Riwayat al-Tirmizi, disahihkan oleh al-Albani).

SUMBER : SINI


Kuasa DOA jangan sesekali kita ragui. Allah suka pada hambaNYA yang sentiasa bergantung padanya. Ingat! Setiap apa yang kita ada hari ini adalah atas izin Allah. Kalau dikehendakiNYA, apa yang kita miliki sekarang ni, dalam sekelip mata pun dia boleh tarik balik.

Tak percaya? Cubalah kita renung-renungkan apa yang terjadi pada Acheh sewaktu bencana Tsunami menimpa ke atas bumi yang dikatakan sebagai Serambi Mekah itu ... Dalam sekelip mata, segala-galanya musnah. Samada yang beriman ataupun tidak, semuanya menerima musibah yang sama. Yang membezakan mereka adalah caranya mereka menghadap Allah S.W.T. 


Kepada yang beriman, ditemukan mayatnya dalam keadaan bertelekung dan kehormatan dipelihara manakala kepada sesiapa yang ingkar, ditemukan dalam keadaan paling mengaibkan ... Nauzubillah !!

Aku hanya menulis apa yang aku rasa dan aku baca. Andai ada tersalah kata, tersilap tafsir, mohon dimaafkan dan ditegur seadanya. Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah, dan yang buruk itu datang dari diri aku yang serba kekurangan ini.


P/S : Bila bercakap tentang DOA, aku teringat lagu Afghan kat bawah ni ... Jom layannnn !!! ^^


W'salam...

Adiosss...

1 comment:

deeya said...

I trust Allah and to Him I pray .. jngan malu2 nak meminta pada Allah . Doa lah ! insyaAllah akan dimakbulkan =)

lagu Afgan tu sedih :'(

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu