Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 20, 2012

CUN Punyer Citer

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Menonton cerita CUN malam tadi, membuatkan aku terkenang Kampung sahabatku di Kedah. Rindu rasanya dengan sawah padi, dengan sejuknya air sungai sebelah rumah Tok Wan dan dengan nyamannya udara pagi yang bebas dari pencemaran.


Perkara pertama yang paling aku ingat adalah peristiwa aku terpijak tahi lembu masa mula-mula aku menjejakkan kaki kat Kampung kawan aku yang terletak di Kupang, Baling, kat Kedah nun. Masa kena tu, memang hangin la satu badan. Tapi, laa ni, bila pikir-pikir balik, lawaklah pulak .. Thehehehee

Ishhhh ... Apa la aku melalut nih. Sebenarnya, aku nak story pasal citer CUN nih. Best ghupernya. Patutlah leh menang banyak award dalam Festival Filem ngan Anugerah Skrin hari tuh. Berbaloi tengok. Tak rugi punyalah aku cakap. Kalau yang ada Astro, leh tengok kat Channel 131. Mesti banyak kali ulangannya. Kalau takde, jangan risau, leh je kalau korang nak download dari internet. Dunia kan dah maju. Hehehee ...


Pelakon pembantu wanita terbaik

Pelakon lelaki terbaik
Lepas tengok citer ni, aku gerenti, majoriti dari korang mesti rasa melonjak-lonjak nak balik kampung. Lagi-lagi kalau Kampung korang tu jenis yang ada sawah padi ngan Kerbau bajak sawah.
 
Kerbau Comel .. Penama ntah .. Kembang kot

Apapun, lepas tengok citer nih, moral of the story yang aku dapat :

1) Kemewahan dan kekayaan tidak akan menjanjikan kebahagiaan.
2) Hidup kadang-kadang kejam, tapi kita kena pandai mempergunakan segara kekejaman itu untuk ditukar kepada sesuatu yang positif untuk diri kita.
3) Asas kepada sesebuah keluarga adalah adanya pengetahuan Agama dan rasa kasih sayang yang ikhlas antara satu sama lain.
4) Kalau dah betul-betul suka sama suka, toksah lah tunggu lama-lama .. nikah je terussss ^^

Ok. Apalagi tunggu, gi la download cepat-cepat !!

P/S : Cinta dan kasih sayang semuanya hak Allah .. Kalau dalam hati ada CINTA, tak perlu salahkan sesiapa. Walau apapun ceritanya, terima saja dengan hati terbuka ..

W'salam ..

Adioss ...

2 comments:

reenapple said...

suka yg pengajaran tu.. hehehe. =)

sahromnasrudin said...

sebenarnya tiada takrif yg tepat utk mengukur akan kebahagiaan..ia sgt subjektif

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu