Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 19, 2010

Aku Ada Soalan....

A'kum...

Selamat pagi semua!!!!

Hari ni aku nak ckp skit la pasal budget 2011...Actually pasal keseluruhan isu budget ni la...Utk pengetahuan, aku ni keja ngan company swasta...so seperti kebanyakan yg bekerja swasta cam aku, aku ada soalan la nak ditanyakan...Napa biasanya dlm budget goverment ni, cuma penjawat awam je dapat benefit? Maksud aku, cuma yg keja ngan gomen je dapat kelebihan... Yang keje swasta ni bukan warganegara Malaysia ke???

Kalau ada yg beranggapan keja ngan kompeni swasta ni lg byk benefit....apa yg aku boleh komen, tak semua kompeni macam tu...Cam aku ni, bonus jangan harap nak dapat...OT tak berbayar...haaaaaiiii banyak la jugak isu yang agak sensitif utk aku utarakan....Mesti ada yg ckp "kalau macam tu, napa tak keja ngan krajaan je?"... Haaaa...ni lagi satu isu...aku mengaku la aku tak fanatik sgt nak mintak keja krajaan...Sbbnye senang je...Aku tak suka suasana keje yg terlalu formal dan banyak sgt 'politik dalaman'...Heh...Aku bukan jenis 'kipas' org punyeeee tau...Jadi ssh sikit laaaa....Hihihihih...Tapi aku tak kata yg keja government semua cam tu ye!!! Ada gak yg baik...Aku pun pernah gak mohon...Tapi mmmmphhh...Tak dpt pun...

Apa2pun, aku harap dalam budget2 akan datang, adalah la SIKIT benefit utk org yg keja ngan kompeni swasta cam kami ni...Dalam dunia yg bertuankan DUIT sekarang ni, dgn gaji yang tak seberapa, tak taula cmne nk survive..Aku takut sok2, beras tu jual bukan ikut kilo, tapi ikut biji!!!!Hihihihi

Sekian la dulu dari aku...

W'salam...

Adiosss!!!!


No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu