Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 17, 2010

Cerita Sedih Yg Wajar Disyukuri



A'kum...

Dalam masa beberapa hari ni byk btul bnda2 sedih yang aku baru dapat tau..bukan pasal aku la, tapi pasal org2 yg dekat dgn hati aku..Jd, aku pun jadi sdih sama. Aku nak citer, tapi sebab pasal org lain, jd xyah la aku nak citer kat sini yek =.=

Citer pasal citer2 sedih ni buat aku terpikir...kita ni kadang2 bila ada benda buruk jd kat kita, dan2 tu la pikir yg kita ni orang yg paling malang dan sedih kat dunia ni kan????Mmmmm...Cb kita pikir2 balik semula, betul ke kita ni paling malang?Betul ke kita ni paling sedih? MUNGKIN TIDAK....Hehehe...

Kenapa la agaknya aku ckp cmtu yek...Haaa...ni bukan nk brkhutbah ye...cuma betulkan diri sendiri je..

Yang paling utama sebenarnya dalam menghadapi apa saja berita sedih yang jadi kat kita, MOTIVASI DIRI sangat2 la penting. Percaya atau tidak, itu adalah sebahagian dari kenyataan. ^_^

Pikir cmni ni jela...kehidupan ni adalah sementara..jalani ia dgn sebahagia yg mungkin.....bila kita mati nnti segala kebahagian dan kesedihan ni takkan dapat membantu kita pun...Yg dapat membantu hanyalah amalan2 soleh yg kita dh buat slama kita hdup..

Jd kengkawan, MEMAAFI la selagi kita boleh memaafkan..BERBAHAGIA la selagi kita mampu tersenyum dan ketawa...MENANGIS la selagi kita masih boleh bersedih..

W'salam..

Adiosss!!

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu