Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 29, 2010

Bila Aku Mengomel .... @_@

A'kum...

Dulu kan..sebelum aku keja kat tpt aku skrg ni, aku ingatkan kalo aku blk keja kol 1200 tgh mlm tu dh kira lambat giler la tu...Tp, rupa2nye, ada jgk org yg keja smpi snggup berumah kat opis...ish,ish,ish...

Mgkin bg sesetgh org, benda tu biasa je..Tp pd aku, bnda tu cam over the limit laa...Lg2 kalo yg pegang jawatan sebagai Istri & Ibu jgk...Tp...kalo suami jenis sporting & setia giler tkper la kan...dan anak2 pun tak brapa nak kisah kalo emak diaorg xde depan mata...

Correct me if i'm wrong, tp bkn ke tujuan asal seorg istri bekerja adalah utk meringankan beban suami yg mencari rezki menanggung kluarga? Bukannye berlumba2 kerja utk naik pangkat dan trus ada kompeni sendiri... Tp, lain org, lain pendpt & pandangan la kan...Aku ni mungkin jenis yg konservatif skit  kot...

Bagi aku, asal cukup mkn, culup pakai dan segala keperluan asas dapat dipenuhi, cukup la tu...Aku takde la berangan nak bernewah2 sgt...takut nanti lupa diri la plak (sbb aku ni senang lupa diri ^o^ )... Tapi terpulanglah pada kehendak masing2..Kalau dalam hidup mmg ada impian nak pandu keta BMW ke Merc ke, Ferrari ke .. dan nak dok kat rmh banglo yg bertingkat2...mmg wajarla keja sampai berkampung kat opis... ^-^

Apa2pun, kena ingat la jgk..dunia ni sementara saje..Aku nak ingtkan diri aku dan smua kengkwn bloggie aku, yg bahawasanya kalo kita nak bermewah2 kat sini, kena la sama2 pastikan yg kat 'sana' pun, kita 'mewah' jgk yee...Bukan mewah ngan duit... Tp mewah ngan Amal Ibadat... Aaaaamiiiiinnnnn...

W'salam...Adiooossss....

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu