Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 12, 2010

Cahaya Mata ^_~

/>

A'kum...

Cute kan baby kat atas ni.Hari ni aku nak citer pasal cahaya mata. Ramai antara kita yang dah lama kawin tapi masih belum dikurniakan cahaya mata. Berubat sana sini tapi masih belum ada rezeki. Memanglah setiap pasangan berkahwin nak ada anak kan? Tapi, betul ke niat nak ada anak tu? Maksud aku, betul ke nak anak tu sebab memang nak anak? Atau sebab orang tua asyik bertanya? Atau sebab kengkawan sebaya semua dah ada dua, tiga orang anak jadi kita pun nak beranak jugak sebab tak tahan kena perli? Atau sebab nak 'mengikat' laki dari cari yang lain? Hehehehehe....

Walau apa pun sebabnye, pastikan la kita memang dah betul2 bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai ibu dan bapa. Hari tu aku ada tengok cerita 'Desperate Housewives'.



Aku bukanlah peminat tegar tapi aku tertengok masa tu. Dalam cerita tu, ada sorang budak namanya 'Eddie'. Dia ni asalnya budak yang baik yang rajin tolong orang. Tapi berubah jadi pembunuh bersiri wanita muda. Bila imbas punya imbas, rupa2nya semuanya berpunca dari mak ngan bapaknya.

Bapaknya tinggalkan emaknya masa umur dia dalam 3-4 tahun. Bapaknya salahkan maknya sebab lahirkan dia. Ni kes laki belum bersedia nak anak la ni. Lepas tu, maknye berubah jadi kaki botol dan selalu pandang rendah kebolehan anaknya. Budak ni dari kecik dah biasa buat kerja untuk cari duit menampung kehidupan dia dan emaknya dan juga untuk beli arak untuk maknya. Akhirnya, akibat kurangnya kasih sayang, dia berubah jadi pembunuh. Tapi, orang tak tau yang dia adalah pembunuh yang dicari sebab budak ni nampak cam innocent jek. Last aku tengok hari tu, mak dia dapat tau dia pembunuh dan nak repot kat polis tapi dia sempat cekik mak dia sampai mati...Ish,ish,ish...Tragis kan???

Kesimpulannya, biarlah kita nak anak di atas sebab2 yang betul dan Lillahitaala. Anak2 adalah amanah dari Allah. Jadi, kita kena berusaha untuk memberi didikan yang terbaik dan paling sempurna untuk anak2 kita. Aku tau memang senang berkata dari melakukan sebab aku pun belum ada anak. Tapi, Insyallah, kalau diizinkan Allah, aku akan cuba yang terbaik menjadi Ibu dan sahabat yang terbaik untuk anak2 aku...Aminnnn....

Sama2 lah kita semua berusaha dan berdoa kearah kebaikan yang diredhai Allah...Insyallah...

W'salam...

Adios...!

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu