Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 21, 2011

ALLAH Kasih SUAMI Sayang

Assalammualaikum...

Salam Jumaat kengkawan semua !!! Kejap je dah hari Jumaat kan ??? Hari Jumaat ni aku nak kongsi citer pasal program 'SEMANIS KURMA' yang aku tonton malam tadi yang tajuknye berkenaan kesetiaan seorang isteri.


Ceritanye, ada seorang pemanggil wanita tu yang telah berkahwin kalau tak silap aku dalam 12 tahun dan katanye, sepanjang perkahwinan, dia sentiasa setia dan patuh dengan suaminye dan sebagai seorang isteri, dia telah sehabis daya menunaikan tanggungjawabnye dengan sebaik mungkin. Nak dijadikan citer, suaminye telah menceraikan dia 4 bulan yang lepas dengan alasan dia dah tak dapat hidup lagi dengan bininye tu sebab dah takde perasaan cinta. Soalannye, kenapa suami dia tetap tinggalkan dia walaupun dia SETIA ???

Soalannye ini telah dijawab oleh Ustaz Mohamad Zawawi Yusoh yang baru sahaja mendapat gelaran Dato' baru2 ni..Tahniah Ustaz !!!


Okey, berbalik pada soalan tadi, aku takla ingat 100% jawapannye tapi setelah dirumuskan, jawapannye lebih kurang camni la :

" Bila kita diduga sebegini, ianye samada MUNGKIN sebab suami tak suka dgn kita adalah disebabkan Allah tak suka dengan kita ATAU ini adalah dugaan Allah yang ingin menguji sekuat mana Iman kita. Apa yang dimaksudkan dengan Allah tak suka ngan kita ni bukan maksudnye DIA benci dgn kita, tapi MUNGKIN kerana kita ni KURANG mendekatkan diri dengan-NYA.

Mungkin juga Allah nak bagi yang lebih baik untuk kita setelah penceraian itu. Sesungguhnye Allah takkan memberi sesuatu itu dengan sia2. Ada hikmah diatas segala pemberiannye. Kalau bukan di dunia pun, mungkin Allah nak beri yang lebih baik untuk kita di akhirat nanti.

Hidup ni pun bukan lama mana... Kalau kita berhajat dengan kasih sayang suami, kita kenalah terlebih dahulu berusaha untuk mendapatkan kasih sayang Allah. Bila hubungan kita dengan Allah baik, Insyallah, hubungan suami isteri juga akan bertambah baik...."

Haaa.. Lebih kurang camtu la intipatinye.... Pada yang tengok malam tadi, mesti paham apa yang nak kongsikan di sini. Tetiba aku jadi tersedar plak.. Selama ni aku terlalu memikirkan macamana nak buat suami mankin sayang tanpa memikirkan macamana nak buat Allah lagi sayang... Jadi satu lagi azam aku tahun 2011 ni, aku nak memperbaiki 'hubungan' aku dengan Allah..Insyallah...Amin.. Sama2 la kita ye kengkawan.... ^_^

P/S : Semua foto Ehsan Google

W'salam...

Adiossss...


9 comments:

Mata Hati said...

sayang tak dapat tengok rancangan tu sbb berebut channel dgn sepupu.

apapun tanggungjawab seorang hamba kepada Tuhan harus diutamakan. sama-sama kita tingkatkan lagi amalan yg mendekatkan diri kepada Tuhan

AdiaLuze said...

MH : Betol tu dik...Kena slalu ingat yang semua benda kat dunia ni milik-NYA..

misz nana said...

like this :D

AdiaLuze said...

misz nana : Like it too :D

eB ezrin said...

eb tumpang tgk biler mama bkk... :)

PUANSTOBERI said...

Lupa aja nak tgk rancangan neh.. haishhh...

ayushida said...

suka juga...betul redha suami tu redha ALLAH, tp, nak jadi isteri solehah kenalah jadi muslimah sejati.....saya pun tengah berusaha, mudah2han usaha kita semua berhasil....amin..

adianiez AIDA said...

betul betul la... dok kita fikirkan dunia, lupa akhirat. dok kita fikirkan suami, lupa Allah....

tapi, sedih la kan perempuan tu. done everything for her husben, at the end diceraikan dgn reason yg simple gitu!!!

AdiaLuze said...

eB ezrin : tk rugi tgk tau :)

PnS : Lenkali set reminder...huhuhu

ayushida : Amin...Sama2 la kite ye dik...

adianiez AIDA : Sbb tu dalam apa jua keadaan, pengabdian kpd Allah tu yg utama sbb kasih manusia ni bila2 ms blh berubah tp tidak kasih Allah... :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu