Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 12, 2011

Comment Verification...Perlu ke ?

Assalammualaikum...

Comment Verification. Perlu ke ?

Haaaa...Ni bukan n3 nak mengkondem yeee...Aku cuma konpius napa kena buh verification kalo orang nak buat komen dalam blog kita...Kalo betul kita nak kasi tapis, napa tak guna je comment moderation ? Kepada yang tak paham apa yang aku perkatakan, meh aku explain lagi jelas :

1) Verification

Ni bila kita nak masukkan komen kat blog sesapa, tetiba keluar satu perkataan (yang kekadang takde makna pun) yang perlu kita taip semula. Kalo betul perkataan yang kita taip tu, baru komen kita akan ter publish. Tapi kalo salah, akan ada la lagi perkataan2 lain yang perlu kita taip semula sampai la betul...

2) Moderation

Cara ni aku rasa paling selamat. Kita leh monitor dulu apa yang orang komen sebelum kita benarkan ianye untuk di publishkan. Tapi ini akan agak sedikit meletihkan jika dalam sehari ada 100 komen dan perlu kita moderate kan.. Tapi, apa2 pun, kalau aku, aku rasa seronok sangat sebab ada yang sudi nak baca dan drop kan komen mereka ^.^

Amacam ?? Dah paham ke ? Ni cuma pendapat peribadi aku... Sebabnye, bila aku bukak blog kat opis ni, kalo ada verification tu, mesti ada error dan mozzilla firefox/ie aku akan automatik tertutup...Mungkin sebab kitaorg kena guna proxy kot...Heh...

Jadi, kengkawan, untuk memudahkan orang2 yang mempunyai masalah yang sama macam aku ni, mintak2 la kengkawan blogger aku mempertimbangkan permintaan kecil aku ini yeee...Thank You allsssssss  ^_________^

W'salam...

Adiossss...


6 comments:

Siti Safiyyah said...

saya pun pilih comment moderation gak..hehe, dulu tak minat gak nak layan blog yg ade word verification ni..last2 ahh layankan aje jelah..hehe :)

Aida Tamrim said...

SS : Hehehe..Kalo kat rumah, akak layankan je jugak... KAt tpt keja je ada masalah.. :)

Anonymous said...

pernh wat entry gak pasal ni dulu

http://homosapiensz.blogspot.com/2010/12/spam.html

mALd!EyA said...

akak..cmne nk wt comment moderation tuh..haha..almaklumla..sy budak bru blaja..winks~*

note=masih blaja utk buat blog yg cantik cam u 0Lz~

Aida Tamrim said...

Mr.IX : Oh yeke...Nanti akak baca yeee :)

mALd!EyA : Nanti akak buat n3 camne nak buat yee..Tunngggguuu :D

mALd!EyA said...

ok..thanks dear sis..really appreaciate it..(^_^)

note:xsabanyee nk blaja..hehe~

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu