Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 7, 2010

Ala Emak Kawinkan Aku....

A'kum...

HAaaaaiiiii.....walaupun baru beberapa hari, tapi aku rasa dh lama betul tak mengupdate blog kesayangan aku ni....Walaupun belum ada anak, cuti ni, kebizian yang agak padat melanda...Hehehehe

Malam ni barulah keadaan agak menizinkan untuk aku membuat n3 baru...

Aku tiba2 teringin menulis tentang Hantaran kawin zaman sekarang. Beberapa hari yang lepas, mak aku ada tepon aku dari kampung dan bagitau yang adik lelaki aku mungkin nak bertunang Raya Cina tahun depan. Mula2 aku terpikir jugak...boleh ke adik aku ni nak 'bela' anak orang? Tapi, pikir punya pikir punya pikir, aku rasa boleeeeehhhhh laaaa............kot... hehehehe

Yela...adik laki aku tu cuma keja kilang kat kampung yang gajinye takda la seberapa..Aku rasa, gaji dia cuma dalam lima nam ratus la kot....rokok je sebulan dah brapa kotak.haiiiisshhh...nak simpn duit, taktau la plak kalo dia ada simpan ke tak....

Tapi dari citer mak aku tu rasanye gf adik aku tu jenis tak berkira kot..Hantaran pun katanye cuma mintak duit hantaran bersih (yang tak dapat aku nak sebutkan kat sini jumlahnye) tanpa bertukar2 dulang hantaran. Kenduri pun katanye mintak buat kat rumah perempuan je...Mmmm...Ok la tuuu..

Korng pun (dituju khas buat yg lelaki) ada ker yang ada masalah denagn wang hantaran? Rasa2nye zaman sekarag ni mahal tak rasanye kalau nak kawin?

Kalau ikut aku, belanja kawin jadi mahal ni sebab kita ni sendiri yang nak buat majlis yang mewah....Yang wajib nikahnye je pun..Agak2 tak berapa nak mampu, buat je kenduri kecil2lan...Kalau nak ilut mulut orang mengata, apa kita buat pun mesti akan ada benda yang dikta...Jadi, apa2 pun buat la ikut kemampuan kita...Jangan sampai jadi papa sebab nak mengelak dari orang berkata2 ^o^

Sekian....W'salam.....

Adiosssss..


4 comments:

Roxy zai said...

heheheh..ikut org kot..huhu..bersederhana pun cukup laaa;)

Aida Tamrim said...

Tapi, kalo mampu tak pe kot..Hihihihihi

liyana said...

sederhana aje~~
jgn myusahkan org yg tersyg~
ngee~
btw..nice story~`

Aida Tamrim said...

Thanks Liyana... :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu