Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 1, 2010

Muhasabah Diri

A'kum...

Pepatah pujangga, pun turut berkata, yg patah kan tumbuh penghujungnya, tetapi hatiku tak dapt menerima, yang datang tiada serupa....

Haaaa...penah tak dengar bait2 lagu kat ats ni? Penyanyi dia Wann..Tajuk lagu aku tak ingat la plak...Tapi glamer la ms era tahun 80an dulu...Sama zaman ngan Ramlah Ram glamer dulu...

Kali ni aku nak citer pasal kekasih lama... Kenapa ianya ssh utk dilupai?? Haaa..jawapannye senang je...penah tak dengar kata2 ni.."It's only take 1 second to fall in love, 1 year to hate a person but it will take forever to forget a person that we've been in love"...Lebih kurang camtu la ayatnye...aku pun tak brapa pasti..

Tp, yg pastinye, utk melupakan seseorg yg pernah kita syg bukanlah mudah...Jd, tiapkali bila suami kita atau istri kita tetiba menybut nama bekas gf dia, jgn la terus melenting plak ye...Cb fahami hatinye...Tp jgn la sampai melarat2 plak..Nanti ada 'org ketiga' yg menghasut buat benda yg bkn2 plak...Nauzubillah...

Aku rasa setiap org kena blajar utk forgive, forget and let go....Cinta sesama manusia ni akan sentiasa datang dan pergi dalam hidup kita...Gunalah akal fikiran yg waras untuk mengawalnye...

Aku pun pernah tersalh langkah dulu, tapi hari ni aku bangkit dan bertekad untuk menjadi umat Muhammad yg lebih patuh kepada ajaran Penciptanye...Sama2 la kita Muhasabah diri kita mulai dari sekarang, jangan sampai terlambat...

W'salam...Adiooossss....

No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu