Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 8, 2010

Kewajipan Kita

A'kum...

Pernah tak dengar orang bercakap 'Tak semestinye yg pakai tudung tu baik, yang dok dedah2 aurat tu jahat' ??? Zaman sekarang ni aku kerap la dengar orang cakpa camtu...Lagi2 bila ada isu 'ustazah' terlampau..Hehehehe

Tapi, harus diingat yang itu cuma sebilangan kecil je yang macm tu...Jangan la sebab nila setitik, habis rosak susu sebelanga (ceh..macam Karam Singh Walia la plak)...

Aurat dan Solat adalah antara perkara yang WAJIB kita buat...Maknanye, jangan la melabelkan orang yang sembahyang tak tinggal dan menutup aurat tu sebagai ustaz atau ustazah yang tak akan melakukan kesilapan...Salah tu...Kerana apa...Kerana mereka tu pun manusia biasa yang tak lari dari melakukan dosa & kesilapan...Biasanye, orang2 yang macam ni dugaannye lagiiiiiii kuat dari mereka2 yang meningglkan solat dan langsung tak menutup aurat...Sekurang2nye, mereka bersolat & menutup aurat... *_*

Aku bukannye nak berhujah, cuma nak betulkan diri aku sendiri...Aku pun pernah buat silap..Tapi bila aku fikir2 balik, rasanye aku diberi 'amaran' lebih awal sebelum terlambat supaya aku  boleh bertaubat dan membetulkan kesilapan yang dah aku buat...Mungkin solat2 yang dah aku buat menyebabkan Tuhan masih sayangkan aku dan diberi amaran sebagai tanda ingatan sebelum segala2nye terlambat....Mungkin....Tapi tak semua orang diberi kesempatan yang sedemikian kan....

Ok...udah2 lah tazkirah aku hari ni...Korang amikla yg baik jadikan teladan dan yang jahat jadikanlah sempadan... (Berperi bahasa la lagi ^.` )

W'salam...Adiooossss....


2 comments:

Qistina said...

setuju!!!
setiap insan xt'lepas dr wat silap...
semoga Allah sentiasa memberi hidayah & petunjuk kpd kita...
ameen ya rabb!

Aida Tamrim said...

Betul tu qist...Yang penting INSAF & TAUBAT....

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu