Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 24, 2010

Lumayannyeeee =____=

A'kum...

Hari ini seperti yang aku perkatakan semalam, dengan penuh gagah dan debaran aku g ke Putrajaya untuk jumpa client lagi...Sampai2 je, salah satu staff dia kata, perjumpaan di postpone ke hari jumaat...Ciiiitttt!!! Hampeh jeee...Buang masa aku je g keja awal hari ni..Kalau tak, sempat la aku nak masak sebab shift aku hari ni masuk kol 1030AM.

Sabo je la kann...

Sampai kat opis, dalam waktu senggang ni, sempat la jgk aku baca surat kabo KOSMO. Jom baca berita yang aku terbaca :

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri menerima gaji bulanan sebanyak RM22,826.65 mengikut Akta Ahli Parlimen (Saraan) (Pindaan) 2005 yang dikuatkuasakan mulai 1 Januari 2004.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, Timbalan Perdana Menteri pula dibayar RM18,168.15 manakala jemaah menteri menerima RM14,907.20.

"Gaji bulanan setiausaha politik sebagaimana yang ditetapkan dalam Ketentuan Saraan Setiausaha Politik 1980 adalah RM5,709.99 yang juga berkuat kuasa pada 1 Januari 2004," katanya pada Persidangan Dewan Rakyat di sini semalam.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis terhadap soalan N. Gobalakrishan (PKR-Padang Serai) mengenai penetapan gaji dan semua bentuk elaun yang dinikmati anggota Kabinet, setiausaha politik serta jumlah emolumen dan elaun mereka dari tahun 2005 hingga tahun 2009.

Mohamed Nazri berkata, jumlah gaji tahunan yang telah dibayar kepada anggota Kabinet bagi tahun lepas ialah RM5,470,942.40 dan RM5,783,993.60 pada 2008.

Katanya, RM5,858,529.60 dibayar pada 2007 manakala RM5,858,529.60 pada tahun 2006 dan RM6,007,601.60 pada 2005.


Lumayan kan,kan,kan...Jom kita apply jadi PM...(Layak ker?? ^____^)

W'salam...

Adiossss...

1 comment:

sekamar rindu said...

salam

RM22,826.65 tu gaji pokok je tu..elaun2 campur semuanya RM 50,00 lebih..

mohon follow..,

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu