Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 18, 2010

Cinta oh Cinta

A'kum...

Cinta sebelum kawin atau selepas kawin yang lebih indah??? Hummmm...Jawapan yang paling klise : 'Terpulang pada pendapar diri masing'...Heh...

Tetiba bila tgk kisah cinta zaman sekarang ni, tetiba aku teringat cerita pasal org disekiling aku yang ada kena mengena ngan topik yang diberi oleh aku ni...Jom baca!!

Cinta Sebelum Kawin

Orang kata, kalau kita dah kenal ngan hati budi org tu, senang nak idup bersama..Yeke??? Ada la betulnye..Tapi, kalau bercinta sampai lima nam taun tapi tak kawin2 tu tak rasa boring ker?? Cam ada sorang dramatis kita tu (aku lupa namanye, tapi dua2 pelakon la), bercinta sampai 10 taun, tapi kawin tak sampai setaun dah bercerai...Sama la cam Beego...bercinta berbelas2 taun, tup2 bercerai gak...Dan ini membawa kita kepada konklusi klise yang ke-2...'Jodoh Pertemuan Di tangan Tuhan'...Betul la jugak...

Cinta Selepas Kawin

Aku ada sorang kawan...perkahwinan dia adalah aturan keluarga...kiranye, diaorg bercinta selepas kawin la...Masa mula2 kawin, kawan aku ni dok KL dan lakinye dok kat utara...Setiap hujung minggu, kawan aku akan balik ke utara untuk jumpa laki dia... Setelah aku rasa ada la dalam setaun dia dok ulang alik cmtuh, akhirnye, permohonan dia utk ditukarkan ke utara diluluskan...Dan pada waktu yang sama, dia disahkan hamil anak pertama....Best kan...Hmmmm ^__^

Sekarang ni, dia masih lagi bahagia ngan suaminye dok kat utara dan dah ada 2 org putera yang kiut2...Alhamdulillah, berkat usaha, doa dan kesabaran, akhirnye kawan aku ni dpat mengecap bahagia....Alhamdulillah...

Mmmm..macamana plak citer korang? Korang bercinta sebelum ke selepas kawin?? Sebelu ke, selepas ke, yang penting korang bahagia dan hidup dalam keadaan harmoni sentiasa..Amiiiinnnn...

W'salam...

Adiossss...


1 comment:

Memorabilia said...

cinta kerana Allah yang kekal selamanya

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu