Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 18, 2011

Rahsia Segala KurniaanNYA

Assalammualaikum...

Tuhan memberi kita MATA untuk melihat betapa indahnya dunia ciptaannye ini... Tetapi kenapa kita sering merosakkannye dengan melihat 'benda2' dan pekara2 yang tak sepatutnya ??

Tuhan menjadikan kita TELINGA supaya kita dapat mendengar bunyi yang indah2 yang ada disekeliling kita.. Tetapi, kenapa kita sering menyalahgunakannye dengan mendengar kata2 kejian dan umpatan terhadap orang lain yang amat mengaibkan ??

Tuhan menjadikan kita MULUT supaya kita dapat menyampaikan segala ilmu didada dalam bentuk yang lebih mudah difahami... Tetapi, kenapa kita asyik menggunakannye untuk menyakitkan hati orang lain dan mengumpat keji sesama Insan ??

Tuhan menjadikan kita AKAL FIKIRAN supaya kita dapat membezakan antara buruk dan baik, antara Haq dan Batil... Tapi, kenapa kita sering menggunakannye untuk menjatuhkan sesama manusia ??

Tuhan menjadikan kita HATI dan PERASAAN supaya kita dapat merasa simpati, kasih dan cinta... Tapi kenapa kita sering mengetepikannya ketika menilai perbuatan2 kejam sesama manusia yang semankin kerap berlaku di dalam dunia kita ketika ini ??

Banyak lagi yang Tuhan telah kurniakan pada kita.. Terpulang pada kita untuk bagaimana cara nak menggunakannya. Baik atau Jahat, pilihan ditangan masing2...

W'salam...

Adiosss...


2 comments:

Unknown said...

nice info :)

klik ur HB :)

Aida Tamrim said...

misz sheyla : TQ...BAca dan amalkan kay :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu