Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 14, 2011

Salam MAULIDUL RASUL semua !!!!!

Assalammualaikum...

Yeeeayyy !!! Esok cuti !!!!

Korang cuti tak esok?? Bestkan cuti..Hari ni ada ke yang amik kesempatan cuti jugak ? Hehehe...

Pada yang kurang pasti tentang cuti aper yang aku perkatakan di sini, ingin aku memberitahu bahawasanya esok adalah cuti bagi menyambut maulidul rasul...Tau apa tu Maulidul Rasul ? Haaa...Kalau nak tau, baca ni:


|
|
|
|
V


PENGERTIAN : Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada hari Isnin 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 20 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.
SUMBER : SINI


Ok...Amacam ? Dah tau kan ? Jadinye, daripada kita dok sbuk nak menyambut Valentine ni, apa kata kita sama2 menyambut Maulidul Rasul ni..Ingaaat !! Bagi setiap perbuatan yang baik, hanya dengan berniat saje pun Allah dah hadiahkan pahala pada kita..Tu belum lagi buat..Hmmmm....

Tapi, korang jangan la asik do niaaaaatttt je tapi tak buat....Tak elok la camtu kan...Takkan bab dosa pahala ni nak mnegelat, nak menipu jugak kaannn...Lagipun, ALLAH tau mana yang betul2 berniat dan mana yang berpura2 jeee.... PEACE !!!



 

W'salam...

Adiosss...

6 comments:

mamasuri said...

itulah..sume dok ingat hari valetine day je..
benda penting camni tak mo lak ingat kan..

Aida Tamrim said...

mamasuri : Tula...tkpela...marilah kita saling mengingati :)

Unknown said...

selamat menyambut maulidur rasul :)

Unknown said...

selamat menyambut maulidur rasul :)

ardinihumaira said...

salam maulidur rasul
;)

Aida Tamrim said...

.izzatul.hazwani. & ardinihumaira :
Salam MAulidul Rasul jugak !!! :D

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu