Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 13, 2011

FB ka, BLOG ka....Yang Mana Satu Idalam Kalbu ???

 Assalammualaikum...

Kalau korang diberi pilihan untuk memilih antara ber Facebook dengan ber Blog, mana yang menjadi pilihan korang ?


FACEBOOK



Definisi mengikut wikipedia (setelah aku translate) - Facebook adalah perkhidmatan rangkaian sosial dan laman dilancarkan pada bulan Februari 2004 yang dikendalikan secara swasta oleh Facebook, IncFakta :
> Facebook telah diasakan oleh Mark Zuckerberg bersama rakan-rakan sekolejnye iaitu Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz dan Chris Hughes.
> Pada awalnye, penggunaan FB ni hanya dihadkan penggunaanye kepada penuntut Harvards tetapi akhirnye diperluaskan ke daerah Boston, Liga Ivy, dan Universiti Stanford.
> Sehingga Januari 2011, FB telah mempunyai lebih daripada 600 juta pengguna aktif


BLOG


Definisi mengikut wikipedia (setelah aku translate) - Blog (campuran bagi istilah weblog) adalah sejenis website atau sebahagian daripada website.Fakta :
> Blog biasanya dikendalikan oleh seseeorang individu yang biasanye mempunyai pendapat2, cerita2 atau rantaian peristiwa yang ingin diceritakan dalam bentuk penulisan maupun gambar dan video.
> Kebanyakan blog adalah berbentuk interaktif dan membolehkan pengunjungnya untuk meninggalkan komen dan juga mesej2 lain yang berbentuk widget dan inilah interaktiviti inilah yang membezakan mereka dari website statik lain yang kurang fungsi interaktifnye.
>Evan Williams dan Meg Hourihan (Pyra Labs) melancarkan blogger.com pada bulan Ogos 1999 (dibeli oleh Google pada bulan Februari 2003).
> Terdapat satu akta yanag memberi jaminan keselamatan kepada para blogger ynag dikenali sebagai 'Blogger Code of Conduct' yang telah disarankan oleh Tim O'Reilly untuk menjaga tatasusila semasa berblogging dan dan juga boleh memantau komen2 yang masuk melalui 'comment moderation' mode.
> Sehingga Disember 2007, enjin carian blog 'Technorati' telah mengesan lebih daripada 112 juta blog yang wujud.


Kalau korang tanya aku, sudah tentu aku jawab BLOG !!! Nak tau kenapa ? Sebab FB ni terlalu banyak sangat SKANDAL dan boleh mendatangkan 'Khalwat Alam Siber'... Cukup2 lah dosa yang aku dah buat selama ni..Lebih baik aku berblog senyap2 dan berkongsi ilmu dan cerita dengan blogger2 lain.... Hmmmm.... =___________=

W'salam...

Adiosss...

2 comments:

puanstoberi said...

ai pilih dedua..dedua tu mmg ai akan terjah dulu sebaik saja buka lappy (lappy makna kat umah la), kat opis lain citer.

Aida Tamrim said...

PnS : Hehehe..kira ko ni pem 'FB' nagn pemblogger tegar la yek ! ;D

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu