Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 15, 2011

PRECIOUS

Assalammualaikum... 


 Precious.

Dalam bahasa kita, maksudnye adalah bernilai atau tak ternilai.

Aku baru je habis menonton cerita Precious kat channel 413 (Astro). Kisah seornag gadis kulit hitam yang gemuk dan dibenci oleh ibunye sendiri (Mary).

Bila menonton kisah gadis yang diberi nama Clareence Precious Jones ini membuatkan aku benar2 bersyukur dengan kehidupan yang aku miliki sekarang. Keluarga yang menyayangi aku, suami yang mengasihi aku dan jugak sahabat yang sentiasa bersedia berkongsi kegembiraan dan kesedihan aku.

Sejak berumur 3 tahun, Precious telah dicabul dan dirogol oleh teman lelaki ibunya yang juga merangkap bapanye (Carl)… Sadis kan ?? Yang lebih sedih lagi, ibunye telah mendera dia sedari kecik dan menyalahkan dia kerana Carl lebih berkeinginan untuk berasmara dengan Precious berbanding dengan Mary… Mengarut kan ???

Lebih menjijikkan, ibunye boleh membiarkan saje setiap kali si Precious dirogol bapanye. Hasil dari perbuatan sumbang itu, Precious telah melahirkan 2 orang anak dan salah seorang anaknye mengamali syndrom Down. Ketika  itu, Precious baru berusia 16 tahun.

Selain belajar di sebuah sekolah biasa, dia juga telah dicadangkan ke sesbuah sekolah khas yang diberi nama ‘Each One, Teach One’. Ibunye melarang kerana sekiranya dia terlepas ke kelas untuk sekolah biasa, segala bantuan kewangan dari rumah kebajikan akan terjejas. Tetapi, Precious tetap pergi ke sekolah khas tersebut.

Di sekolah khas tersebut, dia berjumpa dengan beberapa pelajar wanita yang bermasalah seperti dirinye. Di situ juga, dia diajar supaya lebih menghargai diri sendiri…


 Haaa…Banyak dah aku perkatakan tentang citer ni kaaannn…Kalau korang nak tau lagi, kena la tengok crita ni sendiri..Barulah Feel lebih kaannn..Hehehehe

W'salam...

Adiossss...


3 comments:

Unknown said...

alahai..
kesian nye..
mak jenis apa tu ye??
kejam!!

Ain Zulaikha said...

wah... bestnya...... menarik je bila baca.. tapi kat astro.. nak tgk mmg harapan lah T_T

Aida Tamrim said...

diana : Memang kejam !! Kejam mengalahkan HAIWAN !!

Ain Z : Ala...Kalo nak tgk leh beli DVD.HEhehe

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu