Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 30, 2011

Keputusan Pemeriksaan Kesihatan Aku

Assalammualaikum...


Tadi aku buat pemeriksaan kesihatan yang kompeni aku buat PERCUMA untuk kakitangannye ... * Baik la jugak bos kitaorang ni kaaannn ... Heh * ... Hasilnye ? Aku didapati mempunyai tekanan darah yang tinggi dan juga pra obes !!!!!! Waaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!! Takmo ! Takmo !!!


Aku dinasihatkan untuk berdiet dan bersenam dengan lebih kerap untuk mengurangkan stress yang dikesan sebagai penyumbang terbesar dalam menjadi penyebab kenaikan darah aku .. Huhuhu ...


Aku ni teringin nak berjoging .. Tapi, aku takut nak gi sorang2 ... Laki aku tak berapa nak rajin untuk temankan aku ... Hampeh je kaaannn .. Hmmm ... Maknanya aku kena cari solution lain untuk bersenam ... Rasanye aku kena bersenam kat dalam rumah je kot ... Hmmm ... Korang rasa camne ??


Apa yang buat aku lagi cuak, bila orang yang peksa aku tu cakap, "You kena buat check up selalu untuk tekanan darah you ni sebab bahaya kalau tinggi sangat ... Boleh effect you punya penglihatan jugak ...


Tapi kan ... Aku ni memang rabun, jadi memang dah effect la kan ? Nampaknye aku kena catu pengambilam gula dan garam dalam pemakanan aku ... Yelah .. Baik kita cegah dan cuba bendung sebelum semuanya jadi teruk kan .. Nanti dah teruk, baru nak cari ubat, memang payah laaaa ... Heh~


Pada korang2 yang tak penah buat pemeriksaan kesihatan tu, cuba2 la pergi .. Bukan apa, penyakit ni masa belum melarat ni kan lebih baik kita tau dulu .. Kalau dah melarat2 nanti, payah la sikit ... Bukan hanya menyusahkan diri sendiri, menyusahkan orang2 yang kita sayang jugak tau....!!


W'salam...

Adiosss...

4 comments:

wahida said...

kadang sbb keje kita stress...
byk kan rest dan cukup tdo..
control mkn jugak tau...

eh, saya ckp org, mcm la saya ni control mkn sgt...ekekekek...

Puan Nurussalwa said...

jaga kesihatan ye kak.

deeya said...

akak rindu lah ! hurm ~ akak jage kesihatan baek2 yer .. dya ta ade dalam BMI pun . huhu ~

p/s : dya keje kat site tanjung bin . ATB Terminal Project .. biase2 jer dia punye best . dya ta ade kawan prempuan .. sume lelaki :p

Aida Tamrim said...

wahida : Mekasih sis ... 2 benda yang paling susah nak dibuat adalah berdiet dan juga bersenam ... Huhuhu ...

cik nurussalwa : Mekasih dik ... ;)

deeya : Ni mesti sebab kurus giler niiii ... Jelesnyeee ;P

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu