Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

Nak Keluar Duit Sendiri Pun Susah ...

Assalammualaikum...


Hajat dihati nak beli rumah .. Tapi taktau napa tak teringin nak beli rumah baru ... Tengah usha2 rumah 2nd hand jeee ni ... Kalau boleh yang dah siap furnish ... Tapi masalah besar apabila deposit rumah kena bayar dulu !!!! TAK BOLEH nak tunggu duit EPF kluar !!!! Duit EPF plak leh kluar kalau dah dapat S&P !!!!!!! Waaaaaaaarrrghhhhh !!!! Mana nak dapat deposit 10% niiiiiiihhhhhh !!!!!


Kecoh je kan aku ni ... Nak beli rumah second hand pun nak bagitau orang ... Orang lain dok beli rumah banglo bertingkat2, takde pun kecoh .. Hmmmm ... Biarlah ... Orang tu banyak duit ... Aku ni tak sekaya mereka2 tuh ... Tapi, aku bersyukur sebab aku masih ada rumah untuk berteduh, ada kereta nak dibawa ke sana kemari dan ada keluarga yang sayangkan aku .. ALHAMDULILLAH ... Terima Kasih Tuhan !!!!


Agak2, ada tak antara korang2 yang kenal orang nak jual rumah tapi duit deposit tu leh tunggu EPF kluar dulu ???? Kalau ada, sangat2lah dihargai kalau boleh bagitau kat aku secepat mungkin ... !!


Tapi, janganlah jual rumah yang 'keras' kat aku ... Aku ni jenis tak  berapa nak kuat semangat ... Kang jadi menda lain plak kang ... Susah ... Eeeeiii!! Nauzubillah !!!


Apa2pun, aku sangat2 hargai kalau ada orang leh tolong aku cari rumah ni mengikut syarat2 yang aku sebutkan tadi ... Harap2lah adalah mereka2 yang budiman sudi membantu yeee ..


Tolong ye kengkawan !!!! n_____________n


W'salam...

Adiosss...

3 comments:

Jujurara said...

x pe kak.
kalau rezeki akak kan.
mesti ade nyer.
akk try la survey2 dulu.:)

lina said...

salam aida - nak rumah area mana ekk?

Aida Tamrim said...

pwincess Lov3y dOv3y : Tgh giat buat survey la ni dik ... hehe

Lina : Kalau boleh area Damansara je kak ..

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu