Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

Ada Apa Dengan Pangkat

Assalammualaikum...

Tengahari ini akan berangkat la aku pulang ke kampung halamanku menaiki Bas Ekspress...Doakan aku slamat ye kawan2...

Ok..Pepagi ni aku nak citer pasal 'Kasta'....Tau apa maksudnye? Kasta ni aku rasa kalau zaman dulu2 memang femes la..Ala, macam citer ibu mertuaku tu...Dialog yg aku rasa semua orang ingat adalah " Ahli muzik?Pantang datuk nenek aku ahli muzik!!!"...Haaaa...Rasanye korang yang kurang pasti tu mesti dah tau apa maknanye 'kasta' tu kan...Kira cam darjat keturunan laa...

Pasal citer Ibu Mertuaku tu, rasanya zaman sekarang dah tak berapa nak kisah kot...Ahli muzik pun leh kawin ngan anak2 Tan Sri ngan anak2 Dato'...HEhehe...

Ni aku nak citer pasai menda yang jadi kat tempat keja aku...Ada sorang makcik cleaner (MC) tu..Dia bercerita..Lebih kurang camni la citernye :

Suatu hari setelah penat kesana kemari sehari suntuk mengemas segala premis yang dimiliki oleh Bos Besar, MC ni duduk sebentar la di Pantri untuk melepaskan lelah..Tetiba datang seseorg yang agak berpangkat tinggi meletakkan cawan yang telah digunakan ke dalam sinki tanpa membasuhnye...

MC : Cawan tu cuci la dulu..(Dek kerana keletihan yang masih belum reda, dialog ini dilontarkan dengan muka yang agak kelat)

Org Berpangkat : Eh, kenapa pulak saya kena cuci? Inikan kerja awak. Awak la yang cuci (Bercakap dengan angkuh sambil berlalu pergi dengan muka yang macaaaaaaammm baguuusss)..

MC tu agak terpana dengan kata2 orang berpangkat tu lantas sedar dengan 'kedudukannye', dia pun hanya mendiamkan diri dan terus mencuci cawan yang ditinggalkan tadi...


HAaaa...Amacam? Korang rasa wajar tak kata2 orang yang berpangkat tuh??? Haiaaiiisshhh...Kenapa la ada manusia macam ni kan...Susah sangat ke nak basuh cawan yang sebijik tu?? Kot ye pun ko berpangkat besar, kalau budi bahasa ntah kemana, apa kejadahnye??? (Guna bhsa Wan Kamarul dlm Edisi Siasat dulu)...

Pada kengkawan bloggie aku yang kat luar sana tu, bila kita berada 'diatas' ingat2 la pada yang di bawah ni ye..Hidup ni macam roda, kadang kita di atas dan mungkin dalam masa tak sampai seminit kita dah ada di bawah..Tetiba teringat citer 'Tanah Kubur' lakonan Allahyarham M.Rajoli ngan Tarmimi Siregar...Pernah tengok? Aku bukan taknak citer, tapi kang panjang sgt n3 ni..len kali la aku citer yeee...

Harta, pangkat dan darjat...Semua tu tak bermakna bila kita mati nanti...Ingat beringat la kita sesama umat..

W'salam...

Adiossss...


11 comments:

zaL_cdpx said...

ada apa dgn pangkat??
macam2 adaaa....hahaha

1.leh glamor
2.leh kaya
3.leh arah2 org
4.leh blagak
5.leh enjoy ngan $ yg bnyk

nie antara ciri2 org yg nk pngkt laa (tp xsmue)...terutaman pd yg GILA PANGKAT!! sekian... ahaks ~

Yati Ali said...

salam kenal, sy setuju dgn n3 awak. blog walking dr blog en ben

Unknown said...

SLAMAT PULANG KE KG

Aida Tamrim said...

Zal : Btol la jgk..Tapi sampai bila sgt nak blagak cmtu kan..Hehehe

Yati : Salam kenal jgk...Mekasih bg komen :)

AL : timekasih :D

amimarz said...

bkn sebab pangkat..tp sikap sombong & bongkak.

Kan lebih bagus kalu ada pangkat & berakhlak mulia

sekamar rindu said...

salam..

semoga selamat samapi ke kampung..

miss_L said...

Erk alamak saye pon selalu tinggal mug air kosong x basuh huhu rase segan pulak..tapi saya kamceng dgn makcik2 tea lady and cleaner hehe..

yaa mari balik kampung sy pon nak balik ujung mgu ni naik bas :D

mie said...

uiihh!!!
kasta ada lagi ke zaman skrg...
ehheeee

cikpuanhady said...

hohoh..sabau ajela org berpangkat tu..

p/s : sempat lagi nak join even due hari ni, sbb biasanya kul 11.59 malam baru tutup..

Jom skodeng :Maila Vote Zahra..^_*

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bet0l2.

ingat asal usul kan :)

Aida Tamrim said...

amimarz : Susah nak jumpa org cmtu skrg nie...

SR : Mekasih

miss_L : Kalau kamceng, takpela..tu namanye, mntak tolong bukannye mengarah :)

Mie : Adaaaa...jgn tak caya

HI : Hehehe..org mcm2 ada zaman la ni...

Miss Lolly : Yeeee Stuju!! :P

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu