Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 9, 2010

Crite Aku Pegi Lunch

Assalammualaikum...

Hai kawan2...Hari ini adalah antara hari kerja aku yang paling sibuk...Ni sebelum balik, aku saje nak kongsi ngan korang satu crite...

Tadi masa lunch, balik dari jumpa client, aku pun g la makan kat area Kelana Jaya..Kedai makan tu kat tepi jalan jeee..Takde pun esklusif..Aku amik nasi separuh (diet la konon), ayam goreng seketul (yg besarnye tak sampai pun satu penumbuk aku yg comel ni..Ahaks) ngan kuah asam pedas skit...Agak2 korang brapa harganye??? Jeng,jeng,jeng...Harga yang membuat dahi aku berkerut bila mendengarnye...Macam tu punye ciput, RM4.00 okeeyyy...Oleh kerana perut aku dah berlagu2, aku pun bayo je laaaa...

Pada korang kan, rega tu kira murah ker? Ke aku yang berkira??? Kalo kedai makan org tu, ada dinding, ada bumbung, ada simen, ada kipas atas kepala...Ok la...aku paham...Yelah..Nak bayar sewa lagi kan...Ini dah lah kat tepi jalan...Hari tu kawan aku penah beli lauk ikan kat situ kena RM6.00!!! Ikan seketul jeee tuuuu...Mahal satu hal...Dah basi plak tuh!!! Last2, member aku makan nasi ngan sayur cndawan seciput yg dia ada gak amik skali ngan lauk ikan tuu...Nasib baik blh makan...Sian member tuuu...

Tu la dia orang kita ni...Kalau meniaga nak kira untung je memanjang..Tak pikir langsung tentang pelanggan...Yang pelanggan ni pun, sebab dah takde pilihan, terpaksa beli jeee laaa....Redha je laaa...

Aku bukan nak marah sangat..Tapi, consider la skit...Kita ni sama2 keja cari makan...Kalau duit tu leh bawak masuk kubur takpela...Tapi... Alahaaaaiiiii...Ntahlaaaahhhh...Manusia ni, rambut sama itam, tapi hati lain2...kan,kan,kan???

W'salam...

Adiossss...


5 comments:

puanstoberi said...

tp brg makan mmg naek la rega skang..tak dinafikan.. huhu

suria lekatlekit said...

Mahal la tu. Ayam goreng tu maybe dia charge sampai rm3 tu.. nasik separuh rm1.. wah! kayo makcik pokcik tu kalau meniaga camtu. Tp buleh ke kayo selama2nya camtu??

zaL_cdpx said...

lumrah org mlayu beb ! nk kaya cepat. xpikir org len dh ! mcm la kaya tu menjamin kehidupan dunia dan akhirat

hans said...

makan dekat tempat lain lah

P/S : Jom Baca Episod Terbaru Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 38

Aida Tamrim said...

Hans : Lepaih ni, tah hingin dh makan kat ctu...

TLLS : Mahal kan,kan,kan..Bek mkn ayam greng mamak...Baru RM2.50..Besar lak tuh..Hehehe

Zal : Tula pasal...Zal, Leh bagi akk URL ko tak? Akk klik kat nama ko tkleh g la blog ko...

PnS : Yela..Takkan brg nek seposen sekilo, makanan yang diaorg masak byk2 tu nak nek berhingit2 kot...Hehehe

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu