Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

Macam2 Sakit Laaa

Assalammualaikum...

Hari ni aku ada mem'BW' kan diri dibeberapa blog kengkawan..Dalam dok ber'BW' tuh, aku benti jap kat Blog Sekamar Rindu sebab ternampak artikel pasal kejadian Bapak toreh kemaluan anak lakinye kat Senawang...Aisshhh...Aku baca je pun dah terasa ngilu dan sakitnye...Budak tu camne la perasaanye kan...

Aku kengkadang terpikir jgk..Napa la agaknye ada Ibu dan Bapak yang sanggup tuk menyakiti darah dagingnye sendiri...Ummmphhh...Yang agak membingungkan, kadang2 pelaku2nye takde pun sejarah mental...Cam kes kat N.9 yang budak tu sembelih tuk ngan neneknye...Kalau ikutkan, budak tu takde apa2 masalah pun ngan tuk ngan neneknye tu..Jiran sekeliling pun kata bidak tu budak baik..Tapi napa sampai sanggup menyembelih orang??? Ngeri kan.....??

Penyekit mental adalah salah satu penyakit berbahaya yang penuh misteri sebab kita takkan tahu bila ianya boleh memudaratkan orang lain..Macam juga barah,aku percaya yang penyakit 'giler' ni ada kat setiap manusia...Cuma tahap kekritikalannye sahaja yang kita tak tau....Jadinye, selain dari makanan untuk fizikal kita, makanan untuk santapan rohani juga amat2 la penting...Macamana agaknye bentuk makanan yang baik untuk rohani kita yeee...Mmmm...Untuk spiritual punya benda ni, konteknye pasti berbeza dalam setiap agama...

Kalau dalam Agama Hindu/Buddha...Amalan yoga atau meditasi dan imbangan Yin dan Yang dalam tubuh kita mungkin penting dalam mengimbangi pembahagian emosi dalam diri setiap individu...Dalam agama Kristian, pergi ke Gereja setiap hari Ahad dan meminta pengampunan daripada Paderi mungkin cara mereka mencari ketenangan hati dan minda...Dalam Islam pun ada caranye..Selain dari berfikiran positif dan redha dengan apa sahaja ketentuan Tuhan, kita juga boleh memberi jiwa kita 'makanan' istimewa daripada Al-Quran dan juga doa2 amalan harian....

Hari ni banyak betul citer2 berbentuk spiritual dari aku kan...Hehehe..KOrang layankan je lah yeee...Ni semua gara2 aku diserang sakit kepala yang agak teruk semalam sampai aku TERPAKSA menelan panadol 2 biji...Kalo korang nak tau, aku ni kalo setakat demam@sakit2 biasa, aku takkan makan dadah tu..Tapi semalam sebab terlalu sakit, aku mengalah la jgk...Niatnye, tak nak menyusahkan sapa2 termasuk laki aku...

Lepas ni n3 aku akan kembali 'normal' la kot..KAlo tak normal jgk, mintak ampun la yee...Ekekeke...

W'salam...

Adiossss...


No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu