Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 23, 2010

Bersabarlah wahai hati

Assalammualaikum...

Bersabarlah wahai hati..Setiap dugaan itu pasti ada hikmahnyee...

Pernah tak korang berkata ngan diri sendiri menggunakan ayat seperti@seumpama ayat di atas tu? Rasanye mesti penah kan..Hehe...Sehari dua ni, itulah ayat yang aku sering 'tiup' kan kepada diri aku sendiri..

Kadang2 aku tau aku ni bukan lah sesuci mana sampai rasa diri tak layak dihukum ataupun diduga..Tapinye, hati aku ni yang tak macam dah tak sanggup nak menghadapi...Ibaratnye, nak diluah mati mak, nak ditelan mati bapak laaaa...Jadi nak buat camner? Takka nak kemam je kot.. (Sempat lagi nak berloyar buruk tuuu)...

Seorang sahabt aku pernah berkata, "SABARlah...kerana diantara 2 orang yang beSABAR, Allah akan bersama dengan orang yang paling SABAR"..Itulah ayatnye yang aku 'pegang' sampai sekarang bila aku rasa putus asa atau kecewa...

Pernah jugak terpikir, sampai bila agaknye diri ini akan dihukum diatas dosa2 semalam..Tapi...Bila difikir2kan..Kalau dah dihukum di dunia, mungkin diakhirat akan ringan sikit seksaannye..mudah2han...Ammmiiinnnn...

SABAR...satu perkataan yang amat mudah dan ringkas untuk diucapkan.. tapi, bila nak dipraktikan, Masyaallah...sungguh banyak ujiannye...

Jadi sekarang ni, untuk mengubat hati yang lara, agak2 bila menghadapi situasi2 yang menggoyahkan kesabaran ni, aku hamya mampu mendoakan kesejahteraan dan kebahgiaan mereka2 yang menyebabkan situasi2 sebegitu terjadi kepada aku..Ibarat kata Aishah (penyanyi) tu, "Kemaafan adalah dendam yang terindah"... ^_^

W'salam...

Adiossss...


3 comments:

Ain Zulaikha said...

kena byk bersabar kalau nak hidup kat dunia ni kan..

Dinaz said...

best la kata2 lirik tu...biarlah mereka , doa kebahagian orang lain juga membuat kita akan rasa bahagia suatu ketika nanti.

Aida Tamrim said...

Ain : Betul tu dik...Dugaan Tuhan ni kat setiap penjuru memang ader..

Dia : Ye la kan...Doakan je la yang baik2 utk org lain...Mmmm

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu