Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 28, 2010

Pilih Kasih

Assalammualaikum... 


Minggu depan bebudak dah mula bersekolah balik...Jalan akan kembali padat dan sibuk...Jadinye, pada yang keje masuk kol 0830am, kenalah kuar rumah lepas sembahyang subuh...kalau tak, takut trsangkut kat tngah jalan....haruuuu....Wakakaka..


Cakap pasal skolah ni, tetiba aku teringat citer aku masa skolah menengah dulu. Aku masa skolah, tergolong dalam golongan pelajar2 yang skema dan tak fofular...JAdinye, cikgu2 kat skolah yang penah mengajar aku rasanya tak akan ingat kat aku lagi kot...Well...I'm too easy to forget..Aku study dalam kelas pure Sains, jadinye, aku terpaksa 'bersaing' dengan pelajar2 terpintar diskolah untuk menarik prhatian cikgu...Lagi sadis kalo kena ngan Cikgu2 yang memang pilih bulu...Kalo nak suruh buat apa2, atau ada pemilihan Pengawas, pilih2 yang cantik2 dan gedik2 jeeee....nyampah!!


Bunyi ayat kat atas ni macam dengki je kan...Tapi, itulah hakikat zaman sekolah Menengah aku....Masa skolah rendah, best lagi sebab cikgu2 skolah rendah aku semuanye takde yang pilih kasih....Sayang diaorg semua!!!!


Walau apapun, disebabkan zaman skolah menengah adalah zaman yang aku tak brapa nak gemar, kalau ada buat reunion pun, aku takde hati langsung nak pegi....Tapi, aku tetap berterimakasih kepada Cikgu2 yang sudi menabur ilu kepada aku selama 5 tahun aku menuntut di sekolah tuuuuuuuuuuuutttttt...Hehehehe...


Diskriminasi adalah satu benda yang pada tahap umur berapa pun akan kita hadapi...Kalau tak kat skolah pun, mungkin kat tempat keja...MAlah ada juga yang berlaku dalam Masyarakat kita sendiri...Yang penting, kita dapat menghadapinye dengan cara dan attitude yang paling bijaksana...Fikir2kan lah yeee....JAngan sampai melenting tau!! Ahakssss..


W'salam... 


Adiossss... 


 

2 comments:

cikpuanhady said...

yer betul, yang penting, cara kita membawa diri dan mengadaptasi dengan suasana dengan bijak dan positif..

Jom skodeng :Jom Promosi Blog Uols

Aida Tamrim said...

cikpuanhady : Yaa!!! Betul tuh :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu