Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 29, 2010

Jom Minum SUSU!!!

Assalammualaikum... 


Korang suka tak minum SUSU? Aku tau ada sesetengah dari kita yang akan berkerut dahinye bila dengar je nama S.U.SU kan? Hehehe..Aku pun biasanye tak suka minum susu...Tapi bila umur dah mankin meningkat ni dan bila dapat tau wanita paling mudah diserang sakit ostaporosis (betul ke ejaan ni?), makanye aku menggagahkan diri minum gak susu ni..


Jadinye, aku beli la susu ngan akak Dmanja ni....Tak sangka plak rasanye sedap...Ingat budak kecik je yang leh minum...rupanya yang dah dewasa cam aku ni pun, leh jugak melantaknye...Huhuhuhu...Nak tau susu aper? Susu ni haaa :


Kalo korang teringin nak beli untuk diri sendiri ataupun untuk anak2 korang, klik je kat gambo susu tu yeee.... (Promo tau..hehehe)

Nak tau apa khasiat susu ni? Ni aku senaraikan beberapa khasiatnye...Sekadar untuk berkongsi ngan kengkawan blogger aku jeee...

1) Dua gelas susu daripada rumusan susu yang disyorkan sudah memadai dalam memenuhi keperluan minimum kalsium tubuh kita
2) Melalui pengambilan kalsium yang perlu setiap hari mengikut sukatan yang disyorkan, kekuatan tulang dapat dikekalkan sepenuhnya
3) Golongan dewasa semuda 19 tahun disyorkan mengambil antara 1000 dan 1200 milligram kalsium setiap hari
4) Susu adalah baik bagi kesihatan dan tidak menyebabkan kenaikan berat badan.
5) Rasulullah s.a.w meminum susu,malahan baginda memujinya kerana susu memiliki manfaat yang sangat besar dan tidak dapat disamakan dengan minuman atau makanan lainnya.

Dari Ibnu Abbas r.a,dia menceritakan:

"bersama Rasulullah s.a.w,aku dan Khalid bin Walid menemui Maimunah,lalu dia(Maimunah) membawakan kami satu benjana berisi susu,lalu baginda meminum sebahagian darinya.Pada waktu itu,aku berada di sebelah kanan baginda,sedangkan Khalid berada di sebelah kirinya.kemudian baginda berucap kepadaku : selanjutnya minuman ini gilirinmu,jika engkau berkenan,berikan kepada Khalid. Kemudian baginda bersabda : 'Tidak ada makanan dan minuman yang menandingi susu."

(Hadist riwayat Ibnu Majah)

JAdi, apalagi kengkawan..Jom kita minum SUSU!!!!

W'salam... 

Adiossss... 

 



3 comments:

Izzah said...

kalo minum susu..siaplah pas tu....
harus muntah!

lina said...

salam aida boleh merasa susu tu...makan ngan banana cake pasti lagi terangkat hehehe

Aida Tamrim said...

Ummi : ooo..ni kes elergik susu la yee :D

Lina : Waahhh...Makan ala2 cam omputih la yeee :)

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu