Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

Kisah Yang Patut Di Contohi

Assalammualaikum...

Dalam pada aku merungut makanan punya mahal sekarang ni, brita yang aku baca kat KOSMO hari ni agak membuat aku tersenyum lebih lebar dari biasa..Nak tau brita aper? Meh baca ni...

KUALA TERENGGANU – Percaya atau tidak, segelas teh ‘O’ yang biasanya dijual pada harga 80 sen secawan hanya dijual pada harga 30 sen manakala milo ais yang biasanya dijual pada harga RM1.50 dijual hanya 80 sen segelas oleh seorang peniaga di Kampung Losong Atap Zin di sini.

Menariknya, peniaga tersebut, Sinah Sulaiman (gambar - nak tgk gambo, tgk kat KOSMO ye), 50, bertindak menjual semua jenis minuman di kedainya pada harga di bawah RM1.

Menurut Sinah, harga minuman yang dijual di kedainya tidak pernah berubah sejak 20 tahun lalu walaupun harga beberapa bahan mentah seperti gula dan susu telah beberapa kali naik dalam tempoh tersebut.

“Selain minuman, saya juga menjual lebih 50 jenis makanan pada harga murah. Sebagai contoh, karipap dijual RM1 untuk lima biji sedangkan di tempat-tempat lain mungkin tiga biji kuih berharga RM1,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Sinah memberitahu, walaupun dia menawarkan harga minuman dan makanan pada harga murah, dia masih mampu meraih keuntungan dan membayar gaji empat pekerjanya.


Aku rasa la kan, peniaga2 yang ada, kalo boleh, cuba2 la mencontohi Makcih Sinah kita ni yee...Kalau bolah laaaa..Yela...Nikan kat Terengganu punye citer kan...Tapi rasanye, kat mana2 pun, harga barang mentah sama je kaaannnn...Hehehehe...Dapat duit byk2 pun bukan leh bawak masuk dalam kubur pun kan...Ahaksss....

W'salam...

Adiossss...


No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu