Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 2, 2011

Binatang Huraisy Yang Meggerunkan @___@

Assalammualaikum...

Ya Allah... Hari ini adalah antara hari2nye yang aku seolah2 tersedar dari kesilapan yang panjang... Membuatkan aku berfikir, dan berfikir, dan berfikir...Sementara aku terus2 berfikir, korang bacalah dulu cerita kat bawah ni yeee...

Dikisahkan dalam sebuah kitab bahawa apabila tiba hari kiamat nanti maka akan keluar seekur binatang dari neraka Jahannam yang digelar Huraisy, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat. Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?" Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."

1. Orang yang tidak mengerjakan solat.
2. Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
3. Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
4. Orang yang suka minum arak.
5. Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.

SUMBER : SINI

Jadi kengkawan, marilah kita sama2 jaga solat, keluarkan zakat yang semampu yang boleh, jaga hati mak ayah, jangan sesekali sentuh arak dan bila di Masjid, tumpukan perhatian hanya pada ibadat...Insyallah... Hidup selamat dunia dan akhirat... Amiiinn...

W'salam...

Adiosss...


2 comments:

Unknown said...

nauzubillah...jauhilah aku dari golongan2 itu...amin...

Aida Tamrim said...

Putri_Aizat : Amiiinnn...

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu