Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 3, 2011

Dulu Masa Aku Kecik, Sekarang Bila Dah Besar

Assalammualaikum...


Dulu, Masa aku kecik...


Bila senyum cuma nampak 2 batang gigi,
Dah tau macamtu lagi malas nak bersugi,
Suka membontot Abah kemana saja dia pergi,
Kalau pergi ngeteh, aku minum teh, Abah minum kopi....


Dulu, masa aku kecik...


Suka sangat menyibuk kalau orang kat dapur,
Bila Mak masak sibuk la tangan nak dihulur,
Mak potong ikan, aku potong sayur,
Mulut boleh muncung sedepa bila kena tegur...


Dulu, masa aku kecik...


Suka sangat main perang2 dengan bebudak lelaki,
Lepas tu jenuhlah asyik kena buli,
Masa tu, kemain banyak la kudis dikaki,
Bila time Mak letak ubat menjerit2, menangis tak berenti...


Sekarang, bila dah besar...


Semua benda kena pikir sendiri,
Semua kerja kena buat sendiri,
Apapun kena pandai2 nak berdikari,
Syukur la jugak leh kongsi ngan laki...


Sekarang, bila dah besar,


Baru tau susah payah mak dengan Abah,
Membesarkan kami adik beradik penuh tabah,
Menguatkan diri tuk menghadapi segala jerih dan payah,
Baru tau hidup ini tak selalu indah...


Sekarang, bila dah besar.. Selalu sangat terkenang zaman masa aku kecik.... Rindu sangat sangat.... =_____________=




W'salam...

Adiosss...


2 comments:

deeya said...

dulu, mase aku kecik

suke berguling atas padang
saje nak tangkap belalang
pastu campak kat orang
menjerit lari lintang pukang

sekarang, aku dah besar

fokus sepenuhnya pada kerja
ada mase tolong keluarga
angkat sawit nie penat rupany
baru kurasa slme nie susah si ibu kerja

ngheee ~

Aida Tamrim said...

deeya : Best la rythm awak... Ajar la akak... ;D

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu