Iklan

PESANAN PENAJA ^-^

A little note for all my readers...Semua foto2 dalam blog aku ni, kalau xde tag 'adialuvluze.blogspot.com' @ 'adialuvezul.blogspot.com' @ 'adialuze4eva.blogspot.com' tu biasa nye courtesy of google (Thanks google!!)...Kalau ada tag tu, harap uols tak men 'copy paste ' tanpa kebenaran ye...That's all for now!! Thanks for reading my Blog!!! ENJOY yaaaa....

Happily Married

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 7, 2011

Sekadar Meluah Pendapat... Sorilah Kalau Terasa...

Assalammualaikum...


Nama semua pemenang2 GA aku dah selesai diumumkan...Kalau nak tengok, klik je SINI dan SINUN yeee...


Hari ni aku nak citer skit pasal batasan dalam pergaulan...


Aku bukannye baik sangat yeee...Dulu2 aku pun ada banyak buat salah... Tapi, aku dah berjanji pada diri aku sendiri, dengan kekuatan yang diberikanNYA ini, Insyallah aku TIDAK akan mengulangi kesalahan2 aku dulu...Aminn..


Dunia hari ini, dengan terlalu banyak unsur2 luar yang masuk ke negara kita ni rasanye kita memerlukan perisai uang jauh lebih hebat daripada apa yang kita ada sekarang ni... Korang paham tak apa yang aku nak sampaikan? Sorilah bahasa tak berapa nak indah..Hehehe...


Tapikan...dalam kita menyalahkan unsur2 luar, kita kadang2 lupa pada satu benda yang ada dalam diri kita yang paling bahaya iaitu NAFSU. Menda ini lah yang paling degil dalam diri kita dan yang paling susah nak 'ditundukkan' mengikut ajaran Islam...


Baru2 ni aku ada tertengok rancangan  999 kat tv3 pasal serbuan yang dibuat di kelab2 malam..Majoriti yang diuji positif dadah adalah kaum kita..Kenapa la agaknya ye ??? Mungkinkah sebab godaan syaitan terlalu kuat ??? Atau sebab terlalu rapuh Iman kita ??? Biar apapun, mudah2han kita akan sentiasa di bawah perlindunganNYA...


Baru2 ni aku telah berjumpa dengan seorang kawan (Namanye 'B') yang mempunyai seorang kawan (aku bagi nama dia 'A' la yee ) yang duduk serumah dengan kakak angkatnye yang berstatus 'J' dan mempunyai 2 orang anak...Hmmmm... 


Kalau ikut kata si 'A' ni, dia ngan kakak angakat dia ni dah macam adik beradik..Tapi, hakikatnye, diaorang ni masih BUKAN MUHRIM kan? Macamana leh duduk sama2 tu ?? Aku takde la nak tegur apa2..Takut dikatakan 'macam bagus' plak nanti...Ataupun, kalau ikut bahasa orang sekarang ni, 'tak sporting'...Heh...


Aku takmo la cakap banyak2 sebab aku pun bukan baik sangat.. Lagipun,  rasanye, lebih elok aku memperbaiki diri sendiri dulu sebelum nak bercakap tentang orang lain kan....


Kepada adik2, abang2, kakak2 dan semua2 la diuar sana, marilah sama2 kita cuba untuk memperbaiki diri sendiri supaya menjadi umat yang lebih baik... Takyah la nak tunggu HIDAYAH dari Tuhan sebabnye hidayah ni tak semua orang leh dapat...


Tidak akan berubah nasib seseorang itu melainkan dia mengubah nasibnya sendiri... Wallahualam....


W'salam...

Adiosss...


No comments:

KLIK KAT SINI UNTUK JOIN SATU BENDA BEST PUNYE ^_^

Tengok Iklan Dulu